Вівторок, 07.05.2024, 03:49
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Тези

У категорії матеріалів: 39
Показано матеріалів: 15-28
Сторінки: « 1 2 3 »

Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

Відділення літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства

Тези 

до науково-дослідницької роботи    «Тематичне багатство та особливості виконання коломийок Боржавської долини  (на прикладі села Приборжавського)»;

Плиска Вікторія Ігорівна; Закарпатське територіальне відділення МАНУ; Іршавська райСЮТ; 10 клас; с. Приборжавське;  науковий керівник: Лях Марина Іванівна, керівник секції «Фольклористика»

Кожна нація, кожен народ має свою  культуру, свої неповторні фольклорні скарби, що накопичувалися протягом багатьох століть і становлять його історію.

Майже кожен  регіон України має  свою, притаманну лише йому, пісню. Навіть різні куточки нашого Карпатського краю відрізняються  своїми піснями. Деколи впізнати  якийсь регіон можна за простими віршованими рядками, які так і просяться на музику. А наш Боржавський  край можна впізнати за піснею, яка називається коломийкою.

Робота складається з вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та літератури, додатків.

Об’єктом нашого наукового дослідження є пісенна творчість   приборжавчан, а предметом – тексти коломийок, які ми записали в нашому селі.

Актуальність обраної теми дослідження зумовлена необхідністю зберегти пісенну спадщину нашого села, зокрема коломийки. І не тільки зберегти коломийки як неоціненний дар, даний нам  у спадок нашими предками, але й пропагувати ці шедеври народної творчості, прививати до них любов і дорослих, і молоді, і дітей. Пам'ятаймо, що коломийки – це ті духовні орієнтири, які допомагають нам жити, рухатися вперед і, зрештою, допомагають нам залишитися людьми  в цьому непростому суперечливому світі. Усвідомлюючи важливість вивчення й систематизації фольклорних скарбів нашого народу, зробимо спробу показати  непідробну красу коломийок, мелодійність пісенного  слова наших земляків.

Тези | Переглядів: 589 | Додав: Phobos | Дата: 02.03.2016 | Коментарі (0)

Відділення мовознавства

Тези

до науково-дослідницької роботи «Фразеологічні одиниці в англійських          піснях»

Повх Михайло Іванович, Закарпатське територіальне  відділення Малої Академії наук України; Іршавська районна станція юних техніків; Приборжавська загальноосвітня школа Ι-ΙΙΙ ступенів; 10 клас; с. Приборжавське

Науковий керівник: Морковці Світлана Володимирівна, вчитель

англійської мови, керівник секції «Англійська мова»

Актуальність дослідження зумовлено активним впливом мистецтва на життя молоді та значним інтересом, викликаним вивченням лінгвістичних проблем (вживання та переклад фразеологізмів, що знаходять своє місце в англійських піснях).

Мета  полягає у вивченні інформативної структури  фразеологізмів, що зустрічаються у сучасних англійських піснях та можливих варіантів перекладу іншими мовами. Фразеологізми відіграють важливу роль у людському спілкуванні. Вони створюють значний експресивний ефект для передачі інформації, звертаються до емоцій слухача, його естетичного сприйняття, літературного та культурного об’єднання. Треба наголосити, що фразеологізми – це не тільки розмовні вирази, як багато хто вважає. Вони вживаються в офіційному стилі і в сленгу.

Досягненню мети сприяє вирішення таких завдань:

  • опрацювати теоретичні джерела та обрати апарат дослідження згідно з класифікаціями фразеологічних одиниць;
  • проаналізувати особливості вживання фразеологічних одиниць у піснях;
  • розглянути особливості перекладу фразеологічних одиниць;

Фразеологізми служать засобом відображення і пізнання об’єктивного світу.

 Остаточне рішення про використання того чи іншого способу перекладу англійських фразеологізмів залежить від контексту. Правильне застосування будь-якого перекладацького прийому та методу передбачає творчий підхід до вирішення кожної конкретної задачі.

 

Тези | Переглядів: 494 | Додав: Phobos | Дата: 02.03.2016 | Коментарі (0)

Відділення мовознавства

Тези

до науково-дослідницької роботи «Складні іменники в сучасній німецькій мові: морфологічна та структурна характеристики»; Луканинець Уляна Володимирівна; Закарпатське територіальне відділення Малої академії наук України; Іршавська філія; Вільхівська ЗОШ I-III ст. 11 клас; с. Вільхівка; науковий керівник: Штефаньо Наталія Василівна

У  науково-дослідницькій роботі досліджено морфологічну та структурну будову 547 складних іменників, які вживаються в сучасних текстах німецьких ЗМІ.

Актуальність даного дослідження зумовлена все більш активним вжитком композитів у німецькій мові, тенденцією до утворення ситуативних, оказіональних складних слів. Таке дослідження дозволяє прослідкувати закономірності та особливості цього процесу.

Метою науково-дослідницької роботи є: виділити продуктивність різних частин мови та структурних моделей при утворенні іменникових композитів.

Для досягнення окресленої мети виконано наступні завдання:

1) опрацьовано теоретичну літературу щодо проблематики дослідження;  

2) зібрано фактичний мовний матеріал;

3) зроблено морфологічний аналіз складних іменників та визначено продуктивність різних частин мови; 

4) визначено структурні типи складних іменників та їх продуктивність;

5) сформульовано висновки щодо результатів проведеного наукового пошуку.

Мовний аналіз засвідчив, що складні іменники (дво-, три- та чотирикомпонентні) є активною складовою сучасного німецького лексикону. Найчисельнішу групу утворюють поєднання двох основ – 411 (≈75%), відносно продуктивною є і трикомпонентна модель – 107 (≈ 19,6%). Рідко складні іменники утворюються поєднанням чотирьох основ – 29 (5,4%). Визначальним словом найчастіше виступає іменник – 455 (83%), рідше – прикметник – 41 (7,5%) та дієслово – 23 (4, 2%). Рідко визначальним словом є прислівник, числівник, займенник. Одиничні приклади містять визначальний компонент прийменник, частку та партицип ІІ. 

Тези | Переглядів: 495 | Додав: Phobos | Дата: 02.03.2016 | Коментарі (0)

        Бісьмак Вікторії, учениці 11 класу Довжанської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тези | Переглядів: 599 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

        Жидик Мар'яна Федорівна, учениця 9 класу Осійської ЗОШ І-ІІІ ст.

          Науковий керівник: Бойко Марія Володимирівна
Тези | Переглядів: 876 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

        Данканич Ангеліни, Учениці 11 класу ЗОШ І - ІІІ ст. с. Чорний Потік

        Науковий керівник : Котубей Ганна Василівна

Тези | Переглядів: 865 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

Лендєл Мирослава Іванівна, Ільницький спортивно-гуманітарний ліцей 

                Науковий керівник:  Палош Тетяна Іванівна
Тези | Переглядів: 682 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

          Мудранинця Івана, ЗОШ І-ІІІ ступенів, с. Осій, Іршавського району,

          Науковий керівник: Митровцій Любов Василівна

Тези | Переглядів: 829 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

        Ожоганич Марини, учениці 10 класу ЗОШ І – ІІІ ст. с. Малий Раковець Іршавського району

          Науковий керівник: Фанта Яна Євгенівна
Тези | Переглядів: 1563 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

Ракущинець Аліна, учениця 11 класу ЗОШ І - ІІІ ст. сю Великий Раковець Іршавського району

Тези | Переглядів: 1763 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

        Брич Маргарити, учениці 9-го класу ЗОШ І- ІІІ ст. №1 м. Іршава

          Науковий керівник: Воскобійник Марія Олександрівна
Тези | Переглядів: 566 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

      Сочка Світлана Олександрівна, учениця 10 класу, Білківської ЗОШ І-ІІІ ст. Іршавського району

     Науковий керівник: Погоріляк Василина Іванівна

Тези | Переглядів: 2023 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

        Гончарова Віктора, учня 11 класу ЗОШ I-IIІ ст..с. Загаття, Іршавського району

        Науковий керівник: Сідор Іван Федорович

Тези | Переглядів: 644 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

        Цільо Анни Іванівни,учениці 11 класу ЗОШ I-III ст. с. Чорний Потік Іршавського району

        Науковий керівник: Мороз Лілія Володимирівна, вчитель християнської етики.
Тези | Переглядів: 770 | Додав: Phobos | Дата: 26.03.2013 | Коментарі (0)

1-14 15-28 29-39
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024