П`ятниця, 26.04.2024, 10:26
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » На допомогу керівнику секції

У категорії матеріалів: 14
Показано матеріалів: 1-14

Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

ВИМОГИ 
щодо написання, оформлення та представлення

учнівських науково-дослідницьких робіт

На допомогу керівнику секції | Переглядів: 699 | Додав: Phobos | Дата: 19.12.2016 | Коментарі (0)

Перелік тем науково-дослідницьких робіт

у 2015-2016 навчальному році

(наукові відділення хімії та біології, екології та аграрних наук, фізики та астрономії)

 

 

Наукові відділення мовознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, історії, наук про Землю, філософії та суспільствознавства

На допомогу керівнику секції | Переглядів: 822 | Додав: Phobos | Дата: 29.03.2016 | Коментарі (0)

Визначення методів, об’єкта і предмета дослідження

     Об’єктом дослідження називають процес чи явище, яке породжує проблемну ситуацію і обране для вивчення. Головне питання при визначенні об’єкта «Що розглядається?»

     Предмет дослідження визначається при відповіді на питання: «Як розглядати «об’єкт», «Які відносини йому властиві?», «Які аспекти і функції виділяє дослідник для вивчення об’єкта?».

     Досить поширеним є поділ основних типів методів за дво­ма ознаками: мети і способу реалізації.

     За першою ознакою виділяються так звані первинні ме­тоди:

1. Спостереження — систематичне цілеспрямоване вивчення об'єкта. Це найелементарніший метод, який є, як правило, складовою інших методів.

     Щоб стати основою наступних теоретичних і практичних дій, спостереження мусить відповідати таким вимогам:

•    задуманості заздалегідь (спостереження проводиться для певного, чітко поставленого завдання);

•    планомірності (виконується за планом, складеним відповідно до завдання спостереження);

•    цілеспрямованості (спостерігаються лише певні сторони явища, котрі викликають інтерес при дослідженні);

•    активності (спостерігач активно шукає потрібні об'єкти, риси явища);

•  систематичності (спостереження ведеться безперервно або за певною системою).

     Спостереження, як метод пізнання, дає змогу отримати пер­винну інформацію про об'єкт дослідження.

2. Опитування дає змогу отримати як фактичну інформа­цію, так і оцінні дані, проводиться в усній або письмовій формі. При створенні анкети або плану інтерв'ю важливо сформу­лювати запитання так, щоб вони відповідали поставленій меті. Анкета може включати декілька блоків питань, пов'язаних не лише з рівнем періодичності використання тих чи інших засобів, а й оцінкою об'єкта дослідження.

3. Порівняння - один із найпоширеніших методів пізнан­ня. Це процес встановлення подібності або відмінності пред­метів та явищ дійсності, а також знаходження загального, притаманного двом або кільком об'єктам.

     Метод порівняння дасть результат, якщо відповідатиме таким основним вимогам:

•    можна порівнювати лише ті явища, між якими є певна об'єктивна спільність;

•    порівняння необхідно здійснювати за найсуттєвішими,найважливішими (в межах конкретного пізнавального завдання) рисами.

     Інформацію про об'єкт можна отримати двома шляхами:

•    безпосередній результат порівняння (первинна інформація);

•    результат обробки первинних даних (вторинна або похідна інформація).

4. Вимірювання — це процедура визначення числового зна­чення певної величини за допомогою одиниці виміру. Цінність цієї процедури полягає в тому, що вона дає точні, кількісно визначені відомості про об'єкт. При вимірюванні необхідні такі основні елементи: об'єкт вимірювання, етало­ни, вимірювальні прилади, методи вимірювання.

5. Тестування є різновидом вибіркового опитування, яке проводиться з метою виявлення суттєвих ознак об'єкта, за­собів його функціонування, використовується в лабораторних експериментах, коли масове опитування через анкетування неможливе. Тестування інколи проводять двічі — на почат­ковому етапі дослідження, де воно виконує діагностичну функ­цію, і при завершенні дослідження, де воно виконує верифікаційну функцію, тобто перевірку істинності гіпотез і висновків. Тести складають так, щоб однозначно виявити ті чи інші властивості опитуваних.

     Вторинні методи використовуються з метою обробки та аналізу отри­маних даних-кількісний та якісний аналіз даних, їх си­стематизація.

     За ознакою способу реалізації розрізняють:

1. Логіко-аналітичні, до них належать:

- методи дедукції – це перехід від загальних знань про предмети до одиничних знань про окремі предмети;

- методи індукції – основою індукції є дані, одержані шляхом спостереження.

2. Візуальні або графічні методи:

- графи;

- схеми;

- діагра­ми та ін.

На допомогу керівнику секції | Переглядів: 609 | Додав: Phobos | Дата: 12.12.2015 | Коментарі (0)

Рекомендації

щодо  презентування матеріалів в електронному вигляді 

На допомогу керівнику секції | Переглядів: 849 | Додав: Phobos | Дата: 11.12.2013 | Коментарі (0)

Рекомендації

щодо  презентування матеріалів в електронному вигляді

На допомогу керівнику секції | Переглядів: 785 | Додав: Phobos | Дата: 11.12.2013 | Коментарі (0)

 Перелік наукових відділень (літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, мовознавства, історії ... ) і секцій Малої академії наук України у 2012–2013 н.р.
 
На допомогу керівнику секції | Переглядів: 1694 | Додав: Phobos | Дата: 11.12.2012 | Коментарі (1)

Загальні положення, порядок проведення Конкурсу, учасники , організація та проведення , журі, визначення та нагородження переможців Конкурсу
На допомогу керівнику секції | Переглядів: 2081 | Додав: Phobos | Дата: 04.12.2012 | Коментарі (0)

Відповідно до Плану всеукраїнських та міжнародних масових заходів з дітьми та учнівською молоддю на 2012 рік Національний центр "Мала академія наук України” в 2012 році проводить Всеукраїнський конкурс дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів. До участі в конкурсі запрошуються учні 6-8 класів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів.

Конкурс пройде у два етапи: І етап — заочний (відбірковий), II етап — учнівська конференція.

На допомогу керівнику секції | Переглядів: 1135 | Додав: Phobos | Дата: 04.12.2012 | Коментарі (0)

Загальні положення, структура роботи, вимоги до змісту роботи, правила оформлення роботи, приклад побудови таблиці, зразок оформлення титульного аркуша

На допомогу керівнику секції | Переглядів: 1472 | Додав: Phobos | Дата: 04.12.2012 | Коментарі (1)

Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024