П`ятниця, 26.04.2024, 20:05
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Копинець Віта Іванівна

 

Відбулося відкрите заняття з інформатики.

Урок літератури рідного краю

Тема:Цікаві сторінки з дитинства та юності

Ю. Станинця. Роман «Сусіди» - твір про наше село.

Заняття гуртка з інформатики «Юний користувач ПК»

Тема: Поняття формули, функції в Excel

Мета: -ознайомити учнів з цікавими сторінками дитинства та юності письменника – земляка;

  • зацікавити учнів з романом «Сусіди», проаналізувати його;
  • привчати дітей до усвідомленого читання;
  • формувати стійкі інтереси до літератури рідного краю
  • посилювати читацькі інтереси учнів й пізнавальну активність учнів в умовах глобалізації суспільства й розвитку інформаційних технологій;
  • розширювати й поглиблювати діапазон знань у галузі літератури та інформатики;
  • сприяти формуванню творчої особистості;
  • виробляти вміння застосовувати здобуті знання та навички на практиці;
  • виховувати майбутнього читача й шанувальника літератури рідного краю.
  • Розглянути головне призначення електронних таблиць – обробка даних за формулами;
  • ознайомити з правилами введення формул та функцій;
  • Показати практичне застосування у різних галузях (література);
  • Розвивати уявлення про програмне забезпечення загального призначення та його роль у роботі користувачів ПК;
  • Виховувати любов до прогресивних інформаційних технологій, всебічно розвинену особистість

Тип уроку: інтегрований ( українська література (література рідного краю ) – інформатика (заняття гуртка «Юний користувач ПК»)

Обладнання: роман «Сусіди», додаткові матеріали за творчістю Станинця, ПК, MS Excel, із завданнями до самостійної роботи, тести для короткої перевірки вивченого матеріалу (в PowerPoint).

Головне завдання

Розвивати самостійність учнів, їхню пізнавально-дослідницьку діяльності, вчити їх відкривати те, що їм невідоме,відчувати радість своєї праці, вити долати труднощі, виховувати у них загальнолюдські та національні цінності: любов до рідної літератури, взаємоповагу, співпереживання, уміння працювати разом; формувати навички роботи з комп`ютером.

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Н.М. Сьогоднішній урок я б хотіла почати словами Августина Волошина : «Люби своє!»

Форма проведення уроку буде для вас незвична, оскільки вона поєднує два уроки: урок української літератури , а саме літературу рідного краю та заняття гуртка з інформатики «Користувач ПК». Сьогодні, коли людство живе в епоху інформаційного суспільст ва, перевага надається розумним і освіченим людям, які не тільки мають знання, а й уміють ними користуватися в житті. Після закінчення школи ви продовжуватимете навчатися у вищих навчальних закладах освіти, щоб отримати вищу освіту. Тому ви повинні бути освіченими, володіти навичками роботи з комп`ютером. На уроці ви працюватимете зі мною та вчителем інформатики

В.І. Сучасні умови життя доводять необхідність комп`ютерної технології. На уроках інформатики ви одержуєте знання та навички роботи з комп`ютером. Сьогодні ви побачите, як ці знання можна використати під час вивчення літератури. Комп`ютер буде помічником і вчителя, і учнів. На уроці ми перевіримо, як ви вмієте працювати з комп`ютером.

Н.М.Яким би ви хотіли бачити сьогоднішнє заняття? (Цікавим., захоплюючим, насиченим, незвичайним) Тоді без вашої допомоги мені не обійтися. Сподіваюся, що ми разом зуміємо заповнити сторінку нашого заняття глибоким змістом. Зверніть увагу на екран.

Дарую вам смайлик "Радість" і бажаю вам гарного настрою, працездатності на всіх етапах нашого заняття.

http://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.png

 

А зараз усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

 

В.І.У вас на партах є смайлики , якими ви користуєтесь під час занять . Покажіть мені ваш настрій , піднявши відповідний смайлик.

 

ІІІ. Оголошення теми та мети заняття

4-й ученьне меншою ніжністю згадує письменник дідуся і бабусю по батькові. Дід Станинець був за натурою протилежний Кляпчукові. Тихий, мирний, працьовитий і надзвичайно побожний чоловік. Оскільки мав повні руки своєї роботи, то до громадських справ не мішався.Перший виноградник у селі теж зробив дід Станинець. Від того часу це місце почали називати Винницею.

Слайд № 4

5-й учень. Особливе ставлення було в Юрка до батька. Сказати, що він його шанував і любив – це дуже мало сказати. Батько став прототипом образу Юри Станчука – головного героя роману “Сусіди”. Зовні був дуже гарною людиною: високий, стрункий, жовтяво-червонистої шкіри, русяве кучеряве волосся, високе чоло. Юрій Іванович не був схожий на батька, він скорше був онуком Кляпчука: і в обличчя, і в ріст, і в натурі.

Слайд № 5

6-й учень.Іван Станинець був людиною розумною, мав неабиякі здібності до вивчення мов (говорив румунською, німецькою і угорською мовами – навчився, будучи у війську), протягом 25 років обирався старостою села і очолював церковну громаду. За його керування побудована гарна простора школа, сільська управа, церква. І все це робилося народним методом. За натурою Іван Станинець був по-доброму одержимим працею. Скажімо, велика буря заливала поле, бо річки текли зиґзаґами, і в той час, коли за межі в пару п’ядей судилися, билися, різалися, він міг вздовж і впоперек поля прорубати широкий канал і таким способом перемінити вічні болота в родючі землі. І хоч часто робився йому серйозний спротив, та Станинець-старший зумів переконати всіх, і все його правда була зверху.

7-й учень.Мав цей чоловік добре, шляхетне серце. Хтось вкрав у них з поля два пласти сухої отави. Мати з дітьми просить батька розшукати злодія.

“– А може, то не вкрадено, а якийсь бідняк поніс, бо є в нього теличка, а сіна для неї немає, щоб визимувати, – толкує нам батько.

– А як це вкрав не бідний чоловік? – питаємося.

– Як не бідний, а якийсь п’яниця, вкрав, продав і пропив, тоді біда з ним, як я довідаюся, – заспокоює нас батько”

8-й учень.З найскладнішої ситуації пробував шардівський Соломон знайти вихід, найбезперспективніші справи брався вирішувати, кожний добрий і кожний злий вчинок пояснював собі й односельцям. Наприклад, коли стричаник, що мав яругу поруч із Станинцями, одного літа скосив так, що більшу частину сусідського шувару загріб собі, батько, подумавши, пояснив це так: “А ви не знаєте, що недавня буря розкрила в нього верх солом’яного хліва, і тепер треба цілий перекривати. Потребує він той шувар. За то й скосив. Таж іншим разом того не робив”

Слайд № 6

9-й учень.Батько Юрія Станинця вмів перейнятися чужою бідою і – що найголовніше – вмів їй зарадити. Так, після Першої світової війни був голод. Одного весняного ранку прийшла до родини старости села мати малолітніх дітей, чоловік якої заробляв гроші десь у далекій Америці. Згорьована жінка розплакалася, стоячи горі одвірком, і розповіла, що не має ні грошей, ні хліба, а діти просять їсти. І тоді батько, порадившись з матір’ю, виділяє нещасній і муки, і фасолі. “А того вечора такий наказ дав батько матері: «Ти подивися, що в нас там є в коморі, і заділи, щоб було до нового, а решту роздай людям, котрі бідують, най якось дотягнуть до нового врожаю»

Слайд № 7

10-й учень.Та щиросердність старого довела його наприкінці життя (батько рано залишився вдівцем, мати передчасно померла 16 лютого 1920 року, захворівши на “іспанку”) до того, що весь маєток (помогли йому в тому “добрі люди”) був проданий за борги. Але діти зуміли домовитися з Підкарпатським банком, щоб він викупив усе господарство дітям (а всі вони на той час були вже ним вивчені) з тою умовою, що згодом від банка перекуплять. Так врешті і сталося: і старий батько мав де дожити 

ІІ. В.І.Ви так гарно розповідали про Станинця, що у мене виникло кілька запитань. Перед тим , як перейти до другої частини заняття пригадаємо правила поведінки у кабінеті інформатики та правила з ТБ на уроці.

1.  Чи можна без дозволу вчителя включати ПК?

 Чи можна торкатися тилу системного блоку та монітору, проводів?

 Чи можна робити за ПК мокрими руками або в вологій одежі?

 Чи можна без дозволу вчителя вставати з міста та ходити по класу?

 Що потрібно зробити, якщо зламається ПК або ви почуєте запах горілого?

 

  1. Актуалізація опорних знань
  • допомогою гри "Далі, далі…" ми перевіримо, як ви знаєте дані табличного процесора.
  • Для початку Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд продовжити мої речення, ті які побачите на слайдах. (Презентація). Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….

1. Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)

2. Кожна комірка таблиці має своє …… (ім’я)

3. Сукупність комірок ЕТ називається …… (діапазоном)

4. Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)

5. Ім’я файла (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)

6. Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)

7. Як називаються бази даних в табличному процесорі…( списки)

8. Для логічних обчислень використовуються функції…..( ЕСЛИ)

9. Графічне відображення інформації , що записані у таблиці…. (діаграма)

10 Полегшує виконання операцій знаходження суми значень сусідніх комірок..(Автосума)

11. Для знаходження мінімального значення діапазону використовується … (Мін)

12. Результатом логічних обчислень в комірці може бути …(істина)

13. Для знаходження середнього значення даних у комірках використовується …(СРЗНАЧ)

14. Вираз, що описує обчислення в комірках …(формула)

 

  1. Що ви вже знаєте про EXCEL і які ще додаткові відомості ви знайшли про програму.
  1. КрістінаПрограму MSEXCELще називають електронною таблицею. Її застосовують, якщо потрібно розв’язати задачі, де переважають обчислення, а звичайного калькулятора недостатньо. Переважно використовують бухгалтери, економісти, статисти. Програму використовують також для розв’язання задач обліку й опрацювання інформації, де даних багато, а обчислень майже немає.)
  2. ЕдікПравила використання програми прості. У таблицю вводять дані, а також формули, які описують процес розв’язання задачі. Як тільки формула введена,на її місці з’являється результат обчислень)
  3. АндрійЕлектронна таблиця має чудову властивість – зміна вхідних даних у клітинці автоматично веде до переобчислення всіх результатів.)
  4. ДаринаВ 1987 році Microsoft запустив Windows, де була електронна таблиця Excel. І до 1989 року, коли ця операційна система стала досить популярною, Excel - став однією із головних програм компанії.)
  1. Перейдемо до практичної частини заняття і повернемося до роману «Сусіди»

 

  1. З чого складалося господарство діда Кляпчука

(Господарство Івана Кляпчука, діда по материній лінії, складалося:

  1. 2 воли
  2. 2 корови, 1 теличка, 1 бичок
  3. 1 годівник(кабан), 1 поросячка( свиноматка)
  4. 6 гусей
  5. 9 курей
  6. 1 пес)

Чи легко йому було вести таке хазяйство? Якщо б він жив у наш час , чим би Кляпчук скористався, підраховуючи прибуток від нього або просто ведучи облік.

Давайте введемо господарські дані діда і обчислимо загальну кількість поголів’я.

  1. У романі ви розповідали про жида Мошка, яки веде у селі ґешефт (торгівля). Чи можна назвати його прототипом сучасного бізнесмена! (Так).

Давайте пригадаємо, яким він прийшов у село. З чого складалося його майно?

(Майно Мошка, який тільки приїхав у село:

  1. Стіл
  2. 2 крісла
  3. Лавка
  4. Постіль
  5. Шкапина (кінь)

Давайте внесемо ці дані у таблицю Excel і знову ж таки обчислимо їх.

Давайте порівняємо дані першого аркуша (господарство Кляпчука з щойно отриманими даними). Хто з них був більший газда?

  1. Я знаю, що Мошко тримав у селі склеп і корчму. Поясніть мені значення цих слів.

(Склеп – слово запозичене з польської мови, невеличкий магазинчик

Корчма – це шинок, місце де могли відпочити і перекусити).

  1. Чи можна назвати склеп Мошка прототипом сучасного магазинчика ABC?. Зачитайте мені перелік товарів, які можна було купити у склепі.
  1. Нафта...

За яйця мінявся будь – який товар.

Давайте створимо прайс – лист товарів склепу Мошка.

 

  1. Пропоную вам перенестися на 100 років назад і перенестися до корчми жида . Ми зголодніли , хочемо відпочити , перекусити і випити децу паленки. Давайте зробимо замовлення. Пригадайте мені, що можна було замовити у корчмі?

 

(таке замовлення робить Федір Бородавчук, повертаючись з поля,бесідуючи з Мошком.

  1. Деца горілки (100 гр)
  2. Хліб ( 60 гр)
  3. Шкварьки (40 гр)

 

5.Переходимо до завершальної частини нашого заняття. Пропоную вам створити календар на 2018 рік. Мені хочеться, щоб у наших гостей залишилась якась пам'ять про сьогоднішній день. Давайте створимо його і подаруємо. Але перед цим цікавий факт.

Календар на 2018 рік співпадає з тим, який був актуальним століття тому, але за новим стилем.

Різниця між юліанським і григоріанським календарями становила в 1918 році 13 днів. А користуватися ним можна тому, що юліанський календар 1918 року збігся з григоріанським 2018 року.

 

Резервний матеріал

  1. Бабуся відкрила рахунок у банку, вклавши 1000 гр.Розмір вкладу буде збільшуватися на 1, 2% від щомісячної суми. Яка сума вкладу буде через 6 місяців, 1 рік.
  2. EXCEL – арт.

76-річний японець, пенсіонер малює картини за допомогою програми EXCEL. І хоч звучить дуже несподівано, у нього виходять незвичайні картини. До цього він майже не використовував цю програму. Вийшовши на пенсію , захопився малюванням. Графічні програми для малювання виявилися для нього дорогими, а дана програма є практично на кожному компютері. Він виявив, що EXCEL дає значно більші можливості для малювання.10 років він уже працює у цій програмі. Його майстерності заздрять навіть знамениті художники.

V. Підсумок заняття.

В.І. Метод « Мікрофон»

На сьогоднішньому занятті я ….

Н.М. Чи подобалося вам заняття? Що нового ви дізналися ?

(Я більше дізналася про наше село...)

Н.М.На початку заняття я подарувала вам смайлик »Радість». Покажіть мені ваші смайлики в кінці заняття. Видно, що ви працювали із задоволенням і це дуже приємно.

Д/З.Сьогодні ми підвели перший урок за романом «Сусіди». На наступному уроці ми продовжимо роботу над романом.

Ми продовжимо працювати з електронними таблицями і розв’язувати задачі з допомогою програми EXCEL

 

 

 

 

      Гурток «Користувач ПК» 

           Гурток «Користувач ПК» працює  при Нижньоболотнянській  ЗОШ  І – ІІ ст.  з 2008 р. У 2014 – 2015 н. р проводився набір гуртківців: 1 група 5 – го класу (перший рік навчання), 1 група 6 – го класу (перший рік навчання),1 група  7 –го класу (перший рік навчання), 1 група  8–го класу (перший рік навчання).

           Метою даного гуртка є: дати знання, формувати уміння і навички для раціонального використання, робо

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2024