Про себе
Нерідко думаєш міркуєш хто ти? Для чого ти живеш? Хто я? я – це зв'язок між поняттям «сьогодні» й «завтра». Хранитель цінностей минулих, й майбутніх поколінь, а ще й актор, психолог й вихователь, і сценарист, і постановник дій, а іноді я адвокат, суддею я буваю, і школярів до творчості постійно залучаю. Я вчу дітей любити й творчо працювати, кермо романтикам допомагаю я тримати.
Моя педагогічна філософія
На особистому досвіді я зрозуміла, що головне у відношенні з дітьми – це поважати їх так само, як себе. Школа – це установа, в якій існують свої правила, і вимоги. У дітей мають бути правила і вони повинні знати про це. Тому у відношенні з дітьми, я намагаюся встановлювати правила, у виконанні яких я заздалегідь упевнена. Діти повинні розуміти, що ці правила взаємовигідні, і що їх невиконання не вигідно в першу чергу їм. На мою думку, це і є співпраця з дітьми. Діти люблять порушувати правила – це їх гра, адже правила встановлюють не вони, а дорослі. І ми – дорослі, повинні робити вигляд, що приймаємо їх гру, намагаючись не переробити дітей, а направити на вірний шлях, переконати їх виконувати ці правила.
Це і є – компроміс.
І ще. У кожній дитині є щось хороше, потрібно тільки уміти розглянути, а ще важливіше, показати це хороше самій дитині. У цьому, на мою думку, і полягає головне завдання керівника гуртків. Кожна дитина – людина. Кожна людина – особа.
Рецепт вічної молодості керівника гуртка
Систематично випивай:
Бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпеливості, екстракт людяності, а також вживай вітаміни : А – для активності, В – для бадьорості, С – для ефективності, Д – для діяльності, Р – для порядності.
А ще не забувай щорічно робити профілактичні щеплення від байдужості, сірості, духовного рабства. Будь вічним донором – віддавай своє серце дітям і пам’ятай: його вистачить на всіх.
Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю! Усміхайся завжди, розвивай свою пам'ять, щоб запобігти переживанням та стомлюваності, намагайся працювати з ентузіазмом, коли доля дає лимон – перетвори його на лимонад, і тоді всі мінуси перетворяться на плюси.
Тож хочеться побажати нам всім, щоб Віра стала човником, любов до дітей вітрилом, Надія – якорем, і тоді можна сміливо долати освітні хвилі.
Педагогічне кредо
Вміння знаходити здібних дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини.
Успіх = бажання + діяльність + наполегливість + впевненість у собі.