Меню сайту
Міні-чат
|
Сивуля Марія МихайлівнаГурток «Народна творчість» працює при Довжанській ЗОШ І-ІІІ ступенів. В ньому займаються діти 6-7 класів, а саме: І група – 12 дітей 6 класу (2 рік навчання), ІІ група – 12 дітей 7 класу (2 рік навчання). Метою гуртка є:
Завдання гуртків:
За час проведення занять гуртків було проведено ряд масових заходів при Довжанській ЗОШ І-ІІІ ступенів, в яких брали участь гуртківці 6-7 класів, зокрема ярмарка, конкурси, виставки: участь у щорічній шкільній ярмарці «Дари осені» - 18.09.17 року, участь в конкурсі на найкращий виріб на осінню тематику – 3.10.17 року, 6 клас 22.11.2017 року мав відкрите заняття на тему «Виготовлення виробу « Український віночок», виготовлення виробів на новорічну ялинку в селі Довге – 18.12.17, виготовлення композий до дня Святого Миколая – майстер клас від найкращих вихованців. Гуртківці активно долучалися до проведення виставок, конкурсів, в результаті чого у них вироблялися вміння й навички в роботі з різними матеріалами та почуття взаємодопомоги. Також гуртківці приймали участь в плановому заході, а саме 23.11.17 року була проведена районна виставка робіт з покидькового матеріалу, де був представлений експонат під назвою «Файна пані» Геда Ганни, який отримав ІІІ місце. Також 18.12.17 вихованці разом з керівником приймали участь у підготовці декураванні центру села Довге до новорічно-різдв’яних свят, за що на святі запалення ялинки були нагородженні подарунками. Гуртківці із задоволенням приймали участь в конкурсах, виставках, розвиваючи творчі здібності, уяву, опановуючи різні техніки та види декоративного ужитку та прикладного мистецтва. ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ Тема: Практична робота. Виготовлення виробу «Український віночок». Мета: ознайомити молодь з історією українського віночка, звичаями та обрядами, повязаними з цим чудовим оберегом. Поглибити знання вихованців про рослини-символи, український віночок, про значення кожної стрічки у вінку, про послідовність вплітання квітів та стрічок. Залучати до збирання відомостей про народні традиції. Виховувати любов і повагу до нашої землі, рідного краю, до традицій нашого народу. Обладнання: вінок із штучних квітів, фотоілюстрації українських віночків, фотоілюстрації рослин-символів, кольорові стрічки, термоклей та інструменти для роботи. Наочність: зразок вінка, фотоілюстрації. Тип заняття: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Хід заняття І. Організаційний момент. 1. Привітання. Від серця до серця Лунають вітання. Прийми найщиріші мої побажання: Щоб ти був старанний, Щоб ти був завзятий, Веселий, щасливий, Здоровий, багатий. — Діти, у народі кажуть, що добрий гість - дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, з любов’ю зустрінете наших гостей, покажете себе з найкращої сторони, щоб у них залишились гарні спогади про вас і це заняття. 2. Організація робочого місця ІІ. Актуалізація знань і вмінь. Керівник: -Діти, хто скаже, що потрібно було зробити на домашнє завдання? -Скажіть, будь ласка, що ми з вами робили на попередньому занятті? 1.Евристична бесіда Українці споконвіку люблять і шанують квіти. Наші предки вважали, що їх даровано нам Богом. Немає жодної української хати, біля якої дбайливі руки господині не влаштували б яскравих квіткових острівців. Квіти милують око, хвилюють душу, прив'язуючи наші серця до рідної домівки. Вони - на вишиваних рушниках, обрусах, на нашому національному строї: символізують доброту, щирість душі й оберігають від хвороби, злого ока. Та особливим оберегом завжди був саме вінок. Це - не просто прикраса, а ,,лікар душі’’. Бо має він чарівну силу, що біль знімає й волосся береже. Дуже багато народних звичаїв, обрядів, ритуалів, повір’їв, пов’язаних саме з вінком. Він невід’ємна частина українського національного костюма. У ньому, вірили люди, є сила, котра болі знімає, здоров’я додає. ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття. Отже, тема сьогоднішнього заняття Практична робота. Виготовлення виробу «Український віночок». Вивчемо значення кожної квітки і стрічки у віночку. Дізнаємось про народні традиції, обряди, повір’я. Навчимося любити і поважати нашу землю, рідний край, звичаї нашого народу. ІV. Робота над темою заняття.
Історія вінка починається у глибокій давнині. За стародавнім віруванням предків через вінок приходили у наш світ безсмертні душі з потойбіччя. Згадка про вінки сягає шумерської культури (ХІІ-ХІІІ ст. до н. е. ). А сам термін «вінок» є збірним поняттям, майже в кожному етнографічному районі він мав іншу назву. Крім загальнослов’янських — вінок, вянок, перев’язка, чільце з ХІХ-поч. ХХ ст. побутували такі назви як: коробуля, лубок (Поділля), теремок (Чернігівщина), капелюшиня, фес (Буковина), корона, перта (Закарпаття), цвіток, квітка (Наддніпрянщина), косиця, плетінь (Гуцульщина), коруна (Лемківщина), гібалка (Переяславщина, Подніпров’я). Гуцулки носили вінкоподібне чільце — нанизані на дріт або ремінець мідні пластинки у формі пелюсток, а буковинки — коди — вінкоподібні прикраси, що кріпилися на тімені й пишно піднімалися вгору. Подекуди використовували березову кору, роблячи з неї діадему, прикрашаючи тканиною та коштовностями, а внизу підвішуючи бляшки чи намистинки. Вінки Полісся свідчили про майновий стан дівчини: чим заможніша, тим пишніший вінок. Так, у небагатих селянок віночок являв собою переплетений обруч, тоді як у заможних дівчат міг складатися з кількох перевитих обручів, і навіть інколи походив на суцільну квіткову шапку, яка покривала всю голову. Більшість вінків носилося без стрічок, їх вплітали лише у весільні. Дівчина сирота вплітала собі у вінок лише сині стрічки, люди її зустрічали обдарювали подарунками, їжею годували, а вона натомість знімала і дарувала їм синю стрічку. 2. Повідомлення вихованців V. Практична робота. Повторення правил техніки безпеки
Технологія виготовлення маку
Технологія виготовлення ромашки
2. Самостійна робота вихованців Інтелектуальна пауза Навесні вона в теплі Проростає з — під землі. Має стан стрункий та вроду І дарує насолоду. (квітка)
Блакитні оченята Із жита виглядають. Хоч квіточки ці люблять, Та з поля виганяють. (волошки)
Що за диво-дивина В житі квітка є одна? Палає, мов ліхтарик, Червоний кептарик. (мак)
Наче сонця серединка, Пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка, Що звуть квіточку … (ромашка) 3. Оформлення вінка. Нарешті наші віночки готові! Погляньте, які вони красиві, як багато в них вплетено квітів. Які барвисті і яскраві стрічки. А хто хоче розповісти нам що ці квіти символізують? Розповідь вихованців. VІ. Підсумок заняття. Аналіз та оцінювання виробів. -Ви добре попрацювали, всі віночки дуже гарні. Вони стануть чудовим подарунком і справжнім предметом захисту тієї людини в якої буде цей вінок. - Чи сподобалося вам наше сьогоднішнє заняття? Чим саме? Прибирання робочих місць. Заключне слово керівника. Ми познайомились з одним із українських оберегів, а саме з українським віночком, прикрасою й оберегом дівчини з малих літ, аж до весілля. Нехай у серцях ваших прокинеться бажання ще більше дізнатись про наші звичаї, традиції, обереги. Спробуйте переповісти про наше заняття своїм друзям, відшукайте нові легенди й повідомлення. - А зараз, давайте подякумо нашим гостям за те, що вони були уважними слухачами, побажаємо їм міцної сім’ї, добробуту, миру й злагоди, успіхів, довголіття і всього найкращого. - Я дякую вам діти, за хорошу роботу і за гарну поведінку. VІІ. Домашнє завдання. Підготувати матеріали та інструменти для виготовлення бутоньерок.
.
«Зробимо Україну чистою разом!» 1 квітня в селі Довге вихованці секції «Екологія» разом з керівником Сивуля М. М. Іршавської райСЮТ прийняли участь у Всеукраїнській екологічній акції під гаслом «Зробимо Україну чистою разом!». Учнями було прибрано берег річки Боржава по вулиці Городища. Вихованці розчистили велику територію, зібрали 6 мішків сміття. Обрізали сухі гілки, встановили сміттєві урни та облаштували берегову зону річки під місцевий пляж.
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||