Неділя, 19.05.2024, 13:24
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Тези

«Боржавська вузькоколійка: історія створення, діяльності і її туристичні перспективи»

                                      ТЕЗИ

до науково – дослідницької роботи

«Боржавська вузькоколійка: історія створення, діяльності і

її туристичні перспективи»

          Світлинець Алла Андріївна

Учениця  11 класу Приборжавської  ЗОШ І – ІІІ  ст.

Іршавського району

Науковий керівник: Світлинець Андрій Андрійович, керівник секції «Історичне краєзнавство», директор районного історико-краєзнавчого музею БДТ

    Вивчаючи історію рідного краю, як правило, завжди звертається увага на ті події, які вплинули на перебіг історичного розвитку, стали доленосними, чи визначальними у певний хронологічний період, досліджується народний побут, культурна спадщина нашого народу, тощо. І часто випускається з поля зору дуже цікава тема, яка нерозривно пов’язана з усіма культурними процесами та змінами у суспільстві, що сталися на початку ХХ століття. Цією темою є так би мовити "технічна спадщина”, яка мала величезний вплив на розвиток нашого регіону і, без сумніву, заслуговує на всебічне та глибоке вивчення.  

Напевно немає такого жителя на Іршавщині, який не знав би про Боржавську вузькоколійну залізницю, особливо у світлі останніх подій. На превеликий жаль, дана залізниця, яка діє лише на частині маршруту, у зв’язку з її нерентабельністю і збитковістю стала, так би мовити, «чемоданом без ручки» для її господаря - Укрзалізниці. На даний час постійно ведуться розмови про її демонтаж на недіючих відтинках шляху, а відтак і послідовна ліквідація всього полотна. Такому розвитку подій активно протистоять сільські громади, які за допомогою районної влади та громадської організації «Боржавська ініціатива» намагаються зберегти вузькоколійку, як культурно-технічне надбання краю і пропонують використовувати її як туристичний об’єкт, залучивши таким чином в район додаткові інвестиції.

 Актуальність праці полягає у збереженні та популяризації Боржавської вузькоколійки, як історико-технічної спадщини минувшини, а не просто шляху сполучення, пропаганді її туристичних можливостей.

Мета дослідження – комплексне вивчення історії залізниці від її заснування,  діяльність, сучасний стан та перспективи розвитку у туристично-рекреаційному комплексі.

Будівництво Боржавської вузькоколійної залізниці викликане розвитком капіталістичних відносин на початку ХХ ст. і було здійснено виключно коштом територіальних общин Боржавської долини. Діяльність залізниці на протязі більш ніж 80-ти років сприяла економічно-культурному розвитку регіону і це залишило помітний слід у свідомості населення регіону, що проявляється на даний час у намаганні врятувати вузькоколійку від варварського знищення.

Дана робота зібрала воєдино розрізнені матеріали про всі основні етапи становлення і діяльності залізниці та є намаганням окреслити роль вузькоколійки у туристичній інфраструктурі району на майбутню перспективу і, без сумніву, яскравою сторінкою доповнить історію Іршавщини. 

Категорія: Тези | Додав: Phobos (26.03.2013)
Переглядів: 693 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024