Однією з основних завдань
сучасної освіти є використання засобів інформаційних технологій в
навчально-пізнавальній діяльності учнів.
На
цей час у галузі інформатики найбільш активно розвиваються комп’ютерні
графічно-інформаційні технології. Вони розширюють свою методологічну основу,
інструментальну базу й сферу застосування, охоплюючи все ширше коло
найрізноманітніших галузей діяльності людини. При цьому основним функціональним
реалізатором таких технологій є комп’ютерна графіка — їх видовищна та
багатофункціональна складова, що найлегше сприймається, найшвидше обробляється
(в інформаційному плані) й засвоюється людиною, і головне — повною мірою
відповідає природнім психологічним особливостям сприйняття людиною
навколишнього середовища.
Під комп’ютерною
графікою розуміють сукупність засобів, методів і технологій взаємодії оператора
з комп’ютером на рівні зорових образів чи графічних зображень під час розв’язування
різноманітних задач.
Оскільки будь-яке
зображення на екрані дисплея – це результат комп’ютерної обробки тієї або іншої
геометричної моделі об’єкта, то, основною задачею викладання основ комп’ютерної
графіки є навчання геометричного (графічного) моделювання об’єктів і формування
у гуртківців певних знань, умінь і навичок маніпуляції комп’ютерними
зображеннями цих об’єктів.
Метою профільного курсу «Основи комп’ютерної графіки» є
формування у гуртківців знань та умінь, необхідних для ефективної обробки інформації,
поданої в графічній формі, а також для використання комп’ютерних зображень у
навчальній і професійній діяльності. До теоретичних знань, яких мають набути
гуртківці, належать:
·
призначення, можливості, засоби, технології і
сфери застосування комп’ютерної графіки;
·
принципи побудови растрових і векторних
графічних зображень;
·
основні параметри комп’ютерних зображень;
·
принципи організації та типи колірних
моделей;
·
поняття щодо форматів графічних файлів, їхні
основні характеристики та перетворення;
·
методи обробки зображень у растрових,
векторних та тривимірних графічних редакторах;
До вмінь і навичок, які мають бути
сформовані в гуртківцях в результаті опанування змісту курсу, належать:
·
сканування графічних зображень з твердих
носіїв та їх векторизація (трасування);
·
конструювати, створювати та реалізовувати
графічні алгоритми інструментальними засобами графічних редакторів;
·
створення растрових, векторних та тривимірних
зображень з графічних примітивів;
·
редагування растрових зображень;
·
обробка цифрових фотографій;
·
форматування векторних рисунків,
налаштовування їх параметрів та растеризація;
·
використання середовищ графічних редакторів
PhotoShop, CorelDraw та 3D Studio MAX;
·
перетворення форматів графічних файлів і
обмін зображеннями між застосуваннями;
·
створення простих анімаційних зображень.
Програма розрахована
на учнів 9-11 класів, які вміють працювати з додатками у середовищі Windows.
Заняття проводяться один раз на тиждень по 2 години. ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
№
|
назва теми
|
практична робота
|
кількість годин
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Введення.
Поняття щодо комп’ютерної графіки. Історія комп’ютерної графіки. Види
комп’ютерної графіки та їх особливості.
|
|
2
|
Adobe Photoshop (36 годин) |
Повний текст матеріалу тут!!!
|