Впродовж двох днів 19-20 квітня ц.р. на базі ЗОЦНТТУМ, з метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників проходив тренінг за темою: «Ефективні сучасні методи групової роботи з учнями МАН у гуртках та секціях». На високому професійному рівні його провела Відмінник освіти України, методист лабораторії освітніх технологій і діагностики НЦ «МАНУ» Ірина Кириченко – сертифікований тренер з інноваційних освітніх технологій, фасилітатор, вчитель-методист.
Учасниками тренінгу були педагоги ЗОЦНТТУМ, а також методисти та керівники гуртків територіального відділення МАН Закарпаття, які вмотивовані прагненням набути знань, досвіду вдосконалення своєї роботи та готові до зміни старих стереотипів групової роботи з учнями.
Завдяки професіоналізму Ірини Олегівни, її вправному динамічному стилю ведення різнопланових занять під час тренінгу панувала весь час рівність і повага між усіма членами групи. В її особі ми побачили ефективного тренера, який має хороші навички міжособистісного спілкування: здатність легко, невимушено поводитися з іншими людьми, демонструвати їм власну відкритість, дружнє ставлення, ентузіазм, терплячість, а часом, за потреби, проявляти щире почуття гумору. Такий стиль спілкування тренера заохочував учасників тренінгу до адекватної поведінки у відповідь: так само бути відкритими до навчання, зберігати інтерес, проявляти активність, ставити запитання тощо.
Неформальна атмосфера, невимушене спілкування відкривали перед групою багато варіантів розв’язання завдань, заради яких вона зібралася. Учасники були в захоплені від тренінгових методів, тому що вони зробили процес навчання цікавим, необтяжливим. Час дуже швидко й непомітно спливав без втоми і перевантажень, бо тренер вдало підбирала і проводила ігри-розминки (рухавки) після перерви й часом ними відмежовувала частини тренінгового заняття для переключення уваги учасників та зменшення напруги в групі.
Учасники навчання переконалися, що соціально-педагогічний тренінг – форма активного навчання, спрямована на оволодіння корисними знаннями, технологіями, навичками та інформацією про ефективні сучасні методи групової роботи з учнями МАН у гуртках та секціях. Ми вдячні Ірині Олегівні за широкий спектр методів навчання, серед яких незабутніми для нас будуть:
– структурована бесіда за ОРІП;
– перевірка знань здобутих в перший день занять – «Гаряча картопля»;
– визначення пізнавальної мети занять – «Чарівний мішечок»;
– визначення виховної мети заняття – «Два капітани»;
– методи роботи з текстами (гра «Інтфутбол»);
– Кейс-метод (як відмовити?);
– Сторітелінг (складання історії під задачу);
– мотиватори учасників МАН – Мозковий штурм;
– Метафорична гра;
– тестування вміння слухати;
– командний коучінг;
– побудова консенсусу (проблематика групової роботи);
– робота зі стимульним матеріалом (як стати ідеальним слухачем?)
та інші цікаві типи і форми позашкільних занять, які допомагають мотивувати учнів до навчання і розвитку.
Презентуючи закарпатцям усе це, Ірина Кириченко наголосила на необхідності формування і розвитку в учнівської молоді навичок ХХІ століття, які включають базові: грамотність, компетентність помножені на риси характеру та дотримання принципу: „Навчання протягом усього життя”. Інтерактивний обмін інформацією між тренером і учасниками, а також між самими учасниками, їх знання і досвід визнаються і цінуються, що і підтвердили завершальні спеціальні вправи тренінгу, а саме: підведення підсумків тренінгу (перевірка ефективності навчання, встановлення, що з виконаного на заняттях було корисним для учасників, що допомогло їм змінити деякі погляди, можливо й поведінку); з’ясування, чи збулися очікування учасників.
Насамкінець, тренер підвела підсумок роботи групи під час тренінгу, а від групи та завідувача відділу (МАН) Магдалини Лукач почула слова вдячності за ефективну і корисну допомогу в підвищенні фахового рівня педагогів позашкілля та сподівання на подальшу співпрацю.
|