Субота, 04.05.2024, 01:43
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

наш психолог

Головна » 2016 » Січень » 28 » ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ОПТИМАЛЬНОГО ПСИХОЛОГІЧНОГО МІКРОКЛІМАТУ В ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕКТИВІ ІРШАВСЬКОЇ СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
16:10
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ОПТИМАЛЬНОГО ПСИХОЛОГІЧНОГО МІКРОКЛІМАТУ В ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕКТИВІ ІРШАВСЬКОЇ СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

                                       ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ОПТИМАЛЬНОГО ПСИХОЛОГІЧНОГО МІКРОКЛІМАТУ В ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕКТИВІ ІРШАВСЬКОЇ СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

Яка величезна сила – колективне відчуття ласки

 і доброти, колективної доброзичливості.

Воно, як бурхливий потік, захоплює найбайдужіших.

В.О.Сухомлинський

     Одним із напрямків реформування освіти, передбачених законами України “Про освіту” та “Про загальну середню освіту” і національною програмою “Освіта. Україна ХХІ століття” є створення умов для професійної діяльності педагогічних працівників, забезпечення їх високого статусу в суспільстві, що вимагає сьогодні від адміністрації навчального закладу спрямування всіх зусиль на реалізацію соціально-психологічних функцій управління, які спрямовані на створення сприятливого соціально-психологічного мікроклімату, формування необхідного для продуктивної роботи педагогічного колективу, колективу однодумців, які пліч-о-пліч розв'язують складну проблему – формування особистості.

    Будь-який педагогічний колектив володіє певними соціальною, професійною, демографічною, міжособистісною структурами. В сучасних умовах структура трудового колективу постійно змінюється під впливом питомої ваги висококваліфікованої, творчої, інтелектуальної праці, що вирішально впливає не тільки на якість праці, але й на соціальну поведінку педагогічних працівників. Педагогічний колектив формує й виховує, передає молоді знання й досвід, накопичений людством. Цим визначаються особливості його функціонування, моральних відносин, громадської відповідальності, єдності, колективності та гуманістичної спрямованості.

     Колектив керівників гуртків Іршавської районної станції юних техніків складається з людей, які відрізняються віком і досвідом, смаками й інтересами, фахом і педагогічними поглядами, моральним рівнем й інтелектом. Тут зустрічаються керівники за різним сімейним станом, люди з різними типами нервової системи, характерами і темпераментами, з різним рівнем морального розвитку.

      Особливість  педагогічної праці керівників гуртків полягає в тому, що індивідуальні знання, зусилля й досвід дають ефективний результат лише за умови їх узгодження з діями всього педагогічного колективу, підтримки керівними органами, спрямування на досягнення єдиної мети. Адже, колектив з високим рівнем моральної та педагогічної культури (особистої та колективної) працює злагоджено, досягаючи високих результатів.

      Однією з важливих характеристик педагогічного колективу є психологічний клімат – відносно стійкі стани педагогічного колективу, значимі для діяльності його членів, який може бути сприятливим  чи несприятливим, добре чи погано впливати на самопочуття.

      Дослідження психологічного мікроклімату в Іршавській станції юних техніків з опрацьованих методик протягом року показали, що 63% це більша половина педагогів, які  задоволені педагогічною роботою та посадою, яку вони займають в даній установі. Відносини з керівництвом установи переважна більшість опитаних вважає позитивним, що вказує на підтримку й повагу до себе з боку адміністрації.

      Психологом закладу проводилося опитування, колективу Іршавської станції юних техніків  на визначення творчого потенціалу 98% керівників гуртків характеризуються  високим та середнім рівнем творчого потенціалу, при якому керівники мають риси, які займаються творчістю, мають багатий вибір творчих можливостей, і тільки 2% мають низький рівень творчого потенціалу. З методики професійної  спрямованості особистості керівника гуртка в нашій установі -18% це тип керівників комунікаторів, які відрізняються екстравертованістю, низькою конфліктністю, доброзичливістю, здатністю до емпатії та любов'ю до дітей, 41%- це тип керівників організаторів, 10% - це керівники  інтелігенти або просвітителі, 31% - це керівники предметники.

     На рівень психологічного мікроклімату впливає комунікабельність керівника, тому ми проводили  методику на рівень комунікабельності керівників гуртків в Іршавській райСЮТ. З отриманих результатів 17 % мають високий рівень комунікабельності, 74% мають середній рівень комунікабельності, і тільки 9% мають низький рівень комунікації. З цих результатів ми бачимо що керівники гуртків комунікабельні, люблять бути в центрі уваги, нікому не відказують в проханні, охоче слухають співрозмовників, достатньо терпеливі в спілкуванні з ним ви завжди відстоюєте свою точку зору без роздратування. Також для визначення мікроклімату було проведено методику на рівень конфліктності керівника гуртка,  65 % мають низький рівень конфліктності, 35% середній рівень конфліктності. Ми побачили, що керівників гуртків з високим рівнем конфліктності не має. Керівники гуртків тактичні і миролюбні,легко виходите  від спорів і конфліктів, уникаєте критичних ситуацій на роботі і вдома.

     Отже, основними факторами, що впливають на формування соціально-психологічного клімату в Іршавській райСЮТ є:

  • зміст праці та ступінь задоволення нею;
  • умови праці і побуту та задоволеність ними;
  • ступінь задоволення характером міжособистісних стосунків педагогів з дітьми;
  • стиль керівництва, особистість керівника та задоволеність ними.

           Чинником, який сприяє стабілізації взаємин у сучасному педагогічному колективі, є вміле керівництво: знаходити з підлеглими спільну мову, цікавитися їхніми проблемами, делегувати повноваження, згуртувати навколо себе, використовуючи розум і досвід, створювати особливу атмосферу задоволення педагогічною працею, яка сприяє розвитку творчості, педагогічної майстерності вчителя, справедливо оцінювати результати праці.

     Щоб підвищити рівень задоволеності людей результатами праці, директор Іршавської районної станції юних техніків дотримується таких правил:

  • при доборі кадрів намагається приймати на роботу фахівців, які люблять свою справу і мають потенційні можливості для вдосконалення майстерності;
  • за наявності умов максимально враховує побажання співробітників щодо виконання конкретних обов'язків;
  • справедливо оцінює діяльність співробітників з визначення усіх  позитивних якостей праці і ставлення до неї;
  • вживає заходів щодо визначення методичних труднощів керівників гуртків та максимально враховує необхідність їх подолання у різноманітних формах роботи з підвищення кваліфікації;

     Серед різноманітних факторів, що впливають на працездатність людини, найбільший емоційний вплив здатні спричиняти міжособистісні стосунки в колективі. Причому, має значення не стільки характер стосунків, скільки задоволеність ними кожного працівника.

     На психологічному кліматі колективу в установі освіти позначаються також взаємини співробітників з тими, на кого вони самі впливають за характером своїх професійних обов'язків.

     Задоволеність педагогів стосунками з учнями набуває зараз великого значення в зв'язку з демократизацією та гуманізацією навчально-виховного процесу. А для педагога завжди мало значення, як саме ставляться до нього діти. Постійні взаємини педагога з дітьми – одна з найважливіших умов у роботі, вони є могутнім пульсом до вдосконалення майстерності, творчості. Такі стосунки керівників гуртків спостерігаються в Іршавській станції юних техніків між вихованцями та керівниками гуртків, це хороші позитивні стосунки, а  позитивні стосунки з учнями можуть бути компенсуючим фактором, який допомагає керівнику гуртка пережити такі негативні обставини, як складні взаємини з колегами та керівником установи, недостатня оплата, віддаленість школи від дому.

       Отже, педагогічний колектив Іршавської районної станції юних техніків є насамперед колектив людей, різних за віком і досвідом педагогічної роботи, за характером і комунікабельності, за інтересами і ціннісними орієнтаціями, за темпераментом і вольовими якостями. При вивченні особистісних якостей кожного керівника важливо не тільки зрозуміти його характер, стиль його стосунків у колективі, але й виявити інтереси і нахили, захопленість, ораторські та творчі здібності. Уміння поважати людей, тактовність, витриманість, простота, товариськість, справедливість – усе це відповідає керівникам Іршавської станції юних техніків.

 

             Підготувала психолог Іршавської райСЮТ:                                                                                                                                Погоріляк Н. С.

Переглядів: 651 | Додав: Phobos | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024