Субота, 04.05.2024, 08:36
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

наш психолог

Головна » 2013 » Лютий » 26 » Комп'ютерна та Інтернет залежність як актуальні проблеми сучасності ( учні 5-6 класів )
19:28
Комп'ютерна та Інтернет залежність як актуальні проблеми сучасності ( учні 5-6 класів )

Тема заняття: «Комп'ютерна та Інтернет  залежність як актуальні проблеми сучасності»

( учні 5-6 класів )

    Мета: визначити та проаналізувати основні проблеми комп’ютерної та інтернет- залежності у молодіжному середовищі, дати інформацію про вплив комп’ютерних ігор на організм дитини, визначити комп’ютерну та Інтернет  залежність шляхом проведення анкетування, вправ та профілактики.

      Матаріали: анкети для дослідження, аркуші паперу формату А4, різнокольорові маркери, бланки із ситуаціями.

Хід роботи

1.    Вступне слово

Бурхливий розвиток сучасних інформаційних технологій зумовив появу нової для нашого суспільства проблеми – залежності від Інтернету та інших різних видів комп’ютерних залежностей, зокрема лудоманії.

Залежність від азартних ігор (ігроманія, лудоманія і гемблінг – залежність) широко поширена в світі, і зокрема в Україні. Зараз до азартних ігор залучаються верстви населення, різні за віковим складом (від підлітків до осіб літнього віку), матеріальним забезпеченням, колу спілкування, етнічній приналежності і т. д. Цей факт пояснюється щонайширшою різноманітністю видів і форм азартних ігор, розрахованих на різні категорії населення з різним рівнем доходу та інтересами. Крім того, в азартну гру здатний грати кожен, оскільки в більшості азартних ігор не вимагається особливих умінь.

Комп’ютеризація внесла в життя сучасного неповнолітнього нові форми дозвілля – Інтернет і комп’ютерні ігри. У середовищі неповнолітніх формується особлива субкультура, обумовлена даним захопленням – комп’ютерні клуби, змагання, особливий сленг і атрибути спілкування.

Вправа 1. «Позитив та негатив»

Мета: з'ясувати уявлення учасників про наслідки від ігроманії та Інтернет-залежності.

Учасники діляться на дві групи:

·                   перша група  вказує про позитивні наслідки ігрової та інтернет залежності;

·                   друга  група — про негативні наслідки ігрової та  Інтернет-залежності;

(відповіді необхідно обґрунтувати)

 


Вправа 2. «Як би ви вчинили?»

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету.


Учні об'єднуються  у дві групи. Кожна отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити  підсумки.

    Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних ав­томатів, або (якщо не може собі цього доз­волити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі.

Запитання:

1.Що б ви зробили у такій ситуації? На­пишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним.

2.Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому?

3.Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подо­лати цю залежність?

    Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті.

Запитання:

1.Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров'я, яку викликає постійна робота за комп'ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті?

2.Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра ін­формація про втрату друзів?

3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі?

Вправа 3. «Робінзон Крузо»

Давайте зараз усі уявимо, що ми на безлюдному острові, й по рації  ви можете замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу (через годину, день, тиждень, місяць, рік).

      

·                   Солодощі;

·                   Книги;

·                   Іграшки;

·                   Радіо;

·                   Телевізор;

·                   Комп’ютер;

·                   Маму;

·                   Тата;

А тепер поділимося на дві групи:

·                   1-ша група-група досліджуваних (учні);

·                   2-га група статистична (ті, хто буде підраховувати результати).

На клаптиках паперу напишіть, що ви хотіли б замовити через годину? Через день?через тиждень? через місяць? через рік?

Зібравши всі папірці, досліджувані передають їх статистичній групі, які підраховують результати.

Отже, ми отримали такі дані:

·                   Через годину тільки  40% усіх дітей хочуть  бачити комп’ютер, 50% маму, 10% - друга;

·                   Через день тільки  14% комп’ютер,  10% - книги; 36% маму;

·                   Через місяць 35%  маму, 10% друга, 5% - солодощі, 5% комп’ютер;

·                   Через рік 70% - маму, 5% - друга, 5% - друга, 5% - комп’ютер.

Ми бачимо реальні наші результати : мама проти комп’ютера! Хто переможе?

     Незважаючи на те, що навчальні комп’ютерні ігри можуть бути досить корисні й ефективні при вивченні іноземних мов, математики та інших предметів, а ігри можна використовувати при навчанні володіння авто, більшість ігор надзвичайно негативно впливають на здоров’я.

По - перше електромагнітні випромінювання шкідливо діють на організм людини, а тим паче дитини, загрожуючи , мозковим порушенням, захворюваннями , зниженням імунітету тощо.

По – друге, психічне напруження, що виникає в процесі гри, викликає стресові стани, емоційне перевантаження, нервове та психологічне спустошення, що призводить до погіршення пам’яті.

Вправа 4.«Вірус»

        Кожен учасник отримує аркуш паперу формату А4. Створіть свій «комп’ютер». Комп’ютери можуть бути різного кольору чи формою. Після того, як комп’ютери створено, психолог повідомляє : «Уявіть, що всі наші комп’ютери з’єднані однією мережею. В одному з наших комп’ютерів з’явився «вірус». Упродовж 3 хвилин зробіть те, що вважаєте за потрібне для збереження мережі. Можливо, це буде  зміна місця, до малювання чогось у комп’ютері  тощо. Учасники самі вирішують, що їм слід зробити. Якщо хтось із них запропонує викинути або зруйнувати комп’ютер. У який потрапив «вірус», можна погодитися з цим, але нагадати, що від цього саме явища не звикне. Те, що ми маємо, - це наш комп’ютер, і в ньому наша сила!»

     Потім кожний пояснює, у чому полягає його позиція, і що він намагається зробити.

    Вправа 5. Проведення анкетування на тему: «Проблема комп’ютерної та Інтернет залежності у молодіжному середовищі».

Анкета на визначення компютерної залежності.

    Завершальне слово

Отже, ми бачимо, що саме ця проблема нині є найактуальнішою.

Для ефективної роботи з дітьми хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:

·                   Обмежувати час гри: для дітей 13-17 років – до 30 хв, після чого треба змінити вид діяльності;

·                   Установити закон відстані (30-40см) при обов’язковому застосуванні захисного фільтра для зниження дії високочастотних коливань;

·                   Також послабити шкідливу дію комп’ютера допоможуть кімнатні рослини;

·                   Установити часовий закон не грати перед сном, не грати перед сном, після їжі й поки не виконані роки;

·                   Контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечисті;

Отже, причиною формування залежності від комп'ютерних ігор є переважно психологічні проблеми, які криються у несприятливому психологічному кліматі сімей, у недоліках сімейного виховання, у необізнаності батьків з даного питання.

Основною мірою попередження виникнення у дітей залежності будь-якого типу є вірне виховання дитини. При цьому важливо не обмежувати дітей в їх діях, а пояснити йому, чому те чи інше захоплення небажане.

Профілактичні методи роботи з треба направляти і на окрему особистість і на суспільство в цілому.

Дякую за увагу!

Нехай вам щастить!

                                        Проведено для учнів 5-6 класів

                      Гурток «Рукоділля»

                                             При Іршавській ЗОШ №1  І-ІІІ ст.

                                    Керівник гуртка: Ажипа Н.Й.

     Психолог райСЮТ: Яцканич Ганна Петрівна

Переглядів: 4568 | Додав: Phobos | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728

Copyright MyCorp © 2024