Анкета призначена для
виявлення уявлень досліджених про характер і особливості роботи по вибраній
ними професії. Дані отримані в результаті анкетування, дозволяють виявити
повноту уявлень досліджуваного про майбутню роботу, її спрямованість та
характер трудової діяльності, виявляють внутрішні протиріччя в уявленнях
досліджуваних про майбутню роботу, встановлюють степінь відповідності уявлень
про майбутню роботу і професію, яку вони вибрали. Результати анкетування
дозволяють здійснювати корекційну профорієнтаційну роботу. Анкета може бути
використана багатозначно для контролю ефективності профорієнтаційних взаємодій.
Інструкція досліджуваному:
"Вам пропонується перелік пропозицій, які мають декілька варіантів
закінчень. Виберіть один із варіантів і відмітьте його в бланку відповідей”.
1. Мені хотілось би
працювати...
а – в приміщенні;
б – на відкритому повітрі;
в – в незвичайних умовах (в горах, на морі, в лісі і т. д.)
г – з чергуванням умов.
2. Я передбачив (ла) б,
щоб режим робочого дня був...
а – чітким, систематичним (початок і кінець роботи не міняються);
б – по змінами (то ранок, то вечір);
в – свобідним (початок і кінець визначають робочі);
г – ненормованим.
3. Мені зручно
працювати...
а – сидячи (за столом, пультом і т. д.);
б – стоячи (за прилавком і т. д.);
в – роз’їздах;
г – чергування постійного місця з роз’їздами.
4. Мені хотілося, щоб
робота була зв’язана з ...
а – простими механізмами, ручними операціями;
б – машинами і
механізмами з ручним управлінням;
в – автоматичними, автоматизованими
приладами;
г – функціональними
знаряддями.
5. Мені хотілось би всю
роботу виконувати ...
а – на одинці;
б – самостійно, але
щоб навкруги були люди;
в – в колективі;
г – з людьми,
спілкуючись і керуючи ними.
6. Мені більше
подобається робота, в якій необхідно ...
а – точний рух;
б – координація руху;
в – скорість руху;
г – велика сила.
7. В моїй роботі важливо
...
а – стійкість уваги;
б – спостереження;
в – пам’ять на числа, дати;
г – уява.
8. Успіх в моїй роботі
залежить від ...
а – технічної
обдуманості;
б – здатності подумки
представляти невидимі процеси, предмети і їх співвідношення;
в – самоконтролю;
г – емоційності,
вміти входити в контакт з другими людьми.
9. Майбутню роботу мені
хотілось би виконувати ...
а – по заданому
плану,
б – по плану, але отримувати
в процесі нову інформацію;
в – по плану, але
мати можливість змінити його;
г – оперативно, коли
робота ставить все нові задачі.
10. В своїй роботі краще
відповідати ...
а – тільки за себе,
за виконання свого завдання;
б – за виконання
завдання групи;
в – за роботу
механізмів, техніку безпеки;
г – за спільні,
матеріальні цінності.
11. Мені подобається робота в якій необхідно ...
а – розрізнювати,
оприділяти властивості предметів;
б – перетворювати,
обробляти предмети;
в – відкривати,
придумувати нові зразки продукції;
г – виявляти вплив на
інших людей.
12. Мені подобається ...
а – оцінювати
продукцію;
б –обслуговувати
людей;
в – находити нові
варіанти вирішення задач;
г – організовувати
виробничі процеси, діяльність.
13. Мені хотілось би, щоб майбутня робота була зв’язана
з ...
а – керівництвом
людьми, трудовими колективами;
б – вихованням і
навчанням дітей;
в – приборкуванням
стихійних сил природи;
г – комфортним,
спокійним положенням.
14. Мені хотілося, щоб результати моєї майбутньої
роботи були ...
а – малозамітними,
відомі тільки вузькому колу спеціалістів;
б – відомі трудовому
колективу, широкому колу спеціалістів;
в – відомі всій
державі;
г – всесвітньо
відомі.
15. Мені хотілось би, щоб від результатів моєї
роботи ...
а – залежала тільки
моя заробітна плата;
б – безпосередньо
залежало виконання виробничого завдання відділу, цеху, групи;
в – залежало життя і
здоров’я людей;
г – мир на землі.
16. Після закінчення роботи ...
а – хотів (ла) б
відключитись від неї, займатися своїми справами;
б – інтересно було б
продовжувати думати про неї і дома;
в – ні про що би
більше не думав (ла), продовжував (ла) займатися нею;
г – і не згадував
(ла) б про роботу до наступного дня.
17. Хотів (ла) б, щоб
робота була ...
а – поряд з будинком;
б – інтересна, а
далеко чи близько від дому – не важливо;
в – не зв’язана з
відрядженнями;
г – подальше від
дому.
Таблиця протиріччя зв’язків і методики:
"Ваша майбутня професія”
1а 13в
1б 3а, 4в, 6а, 13г
1в 2а, 9а, 13г, 16а, 16г, 17в
1г 2а, 13г, 16г, 17в
2а 3в, 3г, 4г, 5г, 7г, 8г, 9г,
10б, 10в, 10г, 11в, 12в, 12г, 9г, 11г, 13в, 13г, 15г, 16в, 17б
2в 13в, 13г, 16а, 16г, 17а, 17в
2г 13г, 16а, 16г, 17а, 17в
3а 4г, 6г, 13б, 13в
3б 13г
3в 13г, 17а, 17в
4а 5г, 8г, 11г, 12г, 13а
4б 5в, 5г,8г, 11в, 11г, 12г, 13а,
13г
4в 5г, 6а, 6г, 7г, 8г, 9в, 10а,
11а, 11в, 12а, 12б, 13а, 13б, 13в, 14а, 15а, 16в
4г 12г
5а 10а, 12б, 12г, 13а, 13б
5б 10а, 13а, 13б
5в 10а
5г 6а, 6г, 10а, 11б, 13г, 14а,
15а, 16а, 16г
6а 8г, 12г, 13а, 13в
6б 12г,13а
6в 7г, 8а, 8б, 8г, 10б, 11в, 11г,
12в, 12г, 13а, 13б
6г 8а, 11а, 11в, 12а, 12в,12г,
13а
7г 13г, 15а, 16а, 16г
8а 9а
8в 13г
8г 10а, 11б, 11в, 13г, 14а, 15а,
16а, 16г
9а 11в, 11г, 12в, 13в
10а 11а, 12г, 13а, 13б, 15б, 15в,
15г
10б 13г, 15а, 16а, 16г
10в 11в, 11г, 12в, 12г, 13а,
13б,13г
10г 11б, 11в, 12в, 12г, 13г
11а 12в, 13а, 13б, 13в
11б 12а, 13а
11в 13г, 15а, 16а, 16г
11г 13г, 14а, 15а, 16а, 16г
12б 13г, 16в
12в 13г,15а, 16а,16г
12г 13г, 14а, 15а,16а, 16г
13а 14а, 15а, 16а, 16г
13б 14а, 15а, 16а, 16г
13в 15а, 16а, 16г, 17а, 17в
13г 15б, 15в, 16б, 16в, 17б, 17г
14б 15а, 16а, 16г
14в 15а, 16а, 16г
14г 15а, 16а, 16г
15а 16б, 16в
15б 16б, 16г
15в 16а, 16г, 17а
15г 16а, 16г, 17а
16а 17б, 17г
16г 17б
Аналіз результатів
проводиться поетапно.
Насамперед оцінюється повнота відповідей досліджуваного.
Потім за таблицею протиріч
зв’язків визначається ступінь адекватності його уявлень про майбутню професію.
При цьому спочатку по вертикалі визначається відповідь на 1-е питання і по
горизонталі шукають його перетин з відповідями на наступні питання, починаючи з
другого. Потім визначається відповідь на 2-е питання і по горизонталі шукають
перетин починаючи з 3-го питання.
Останній етап: на основі
відповідей складається опис бажаної професії в
співвідношенні з виучуваною і з тою, яку досліджуваний буде освоювати в
майбутньому. Це дозволяє визначити ступінь усвідомлення вибору
майбутньої професії.
|