Вівторок, 30.04.2024, 07:54
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » На допомогу керівнику секції

Про проведення Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів

Відповідно до Плану всеукраїнських та міжнародних масових заходів з дітьми та учнівською молоддю на 2012 рік Національний центр "Мала академія наук України” в 2012 році проводить Всеукраїнський конкурс дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів.

До участі в конкурсі запрошуються учні 6-8 класів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів.

Конкурс пройде у два етапи: І етап — заочний (відбірковий), II етап — учнівська конференція.

Для участі в І етапі конкурсу необхідно до 18 травня ц.р. подати на паперових носіях заявку (додаток 1) та дослідницькі роботи на поштову адресу: НЦ "Мала академія наук України”, вул. Еспланадна, 20, офіс 1002, м. Київ, 01001 (з позначкою "Конкурс”).

           На підставі поданих матеріалів експертна комісія проведе відбір учасників ІІ етапу конкурсу. Результати відбору будуть оприлюднені до 3 вересня 2012 року на сайті www.man.gov.ua. Про місце та терміни проведення ІІ етапу конкурсу учасників заходу буде повідомлено додатково.
                                           Умови проведення
                  Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт
                              для учнів 6-8 класів у 2012 році

1. Загальні положення.

1.1. Всеукраїнський конкурс дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів (далі – конкурс) проводиться з метою виявлення та розвитку творчих здібностей обдарованих дітей, пропагування науково-дослідницької та експериментальної роботи серед учнівської молоді.

1.2. Основні завдання конкурсу:

- виявлення та підтримка обдарованої учнівської молоді;

- залучення школярів до поглибленого вивчення окремих предметів;

- залучення учнів середнього шкільного віку до пізнавальної, пошукової, науково-дослідницької діяльності в гуртках і секціях наукових відділень МАН;

- активізація науково-дослідницької, винахідницької, конструкторської, пошукової діяльності школярів;

- стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді.

1.3. Конкурс проводиться  в номінації: Екологія. Вода у вашому житті.

2. Керівництво конкурсом.

2.1. Загальне керівництво підготовкою та проведенням конкурсу здійснює Національний центр "Мала академія наук України” (далі – НЦ МАНУ) спільно з Національним університетом біоресурсів і природокористування та Інститутом гідробіології НАН України.

2.2. Для організації конкурсу створюється оргкомітет та експертна комісія, склад яких затверджується наказом НЦ МАНУ.

3. Строки, місце та порядок проведення.

3.1. Конкурс проходить в два етапи:

І етап – заочний (відбірковий) – проводиться  до 18 травня 2012 року.

ІІ етап – очний – проводиться у вересні 2012 року.

3.2. Для участі у І етапі конкурсу необхідно до 18 травня 2012 року на поштову адресу: НЦ «Мала академія наук України», вул. Еспланадна, 20, офіс 1002, м. Київ, 01001 (з позначкою «Конкурс») надіслати такі документи на паперових носіях:

- заявку на участь в конкурсі (додаток 1);

- дослідницьку роботу в друкованому вигляді та на електронному носії, оформлену відповідно до вимог (додаток 2);

На підставі поданих матеріалів експертна комісія проведе відбір учасників ІІ етапу конкурсу. Результати відбору будуть оприлюднені до 1 вересня на сайті www.man.gov.ua.

3.3. ІІ етап конкурсу – учнівська конференція.

Виступи учасників на конференції проходять у вигляді доповіді та презентації. Допускається використання макетів, моделей, лабораторних пристроїв, постерів, інших презентаційних матеріалів.

Презентації мають бути представлені на CD-DVD дисках або флеш-накопичувачах. Дискети та аудіокасети оргкомітетом не приймаються.

Виправлення презентацій, роздруківка доповідей та текстів робіт оргкомітетом не проводиться.

Для виступу учаснику надається до 10 хвилин, для відповіді на запитання – до 3 хвилин. Порядок виступу учасників визначається експертною комісією.

Кожен учасник має право виступити з однією дослідницькою доповіддю.

Про місце та терміни проведення ІІ етапу конкурсу учасників заходу буде повідомлено додатково.

4. Учасники конкурсу.

До участі в конкурсі запрошуються учні 6-8 класів загальноосвітніх навчальних закладів, вихованці (відповідного віку) обласних територіальних відділень МАН України та позашкільних навчальних закладів.

Кожен учасник має право представити на конкурс лише одну роботу.

До участі в конкурсі допускаються роботи, виконані в співавторстві. Число співавторів не має перевищувати двох чоловік.

5. Програма конкурсу.

Учасникам конкурсу пропонується в своїх пошукових роботах дослідити та висвітлити питання, пов’язані з використанням та збереженням водних ресурсів, оздоровленням оточуючого середовища.

Учасники можуть вибирати тему пошукової роботи за наступними розділами:

І. Забезпечення водопостачання та водовідведення у моєму населеному пункті.

Обираючи дану тему, варто звернути увагу на те, як питною водою забезпечується місцеве населення: із місцевих (індивідуальних чи колективних) колодязів, із місцевих річок чи озер, доставляється автотранспортом у цистернах, підводиться трубопроводами до квартальних водорозбірних колонок, постачається водопровідною мережею до кожного будинку чи квартири. В унікальних випадках – постачається із опріснювальних установок. Оцінити якість питної води за смаком, запахом, кольором, наявністю домішок мулу, піску, іржі, за жорсткістю (утворенням накипу в посуді).

ІІ. Екологічний стан водних об’єктів у моїй місцевості. Досліджуючи водойми, зясуйте наявність і стан берегоохоронних територій біля річки чи ставка (шириною 25-50 м залежно від розмірів водного об’єкту):

- наявність розташованих поряд будівель, садиб, городів або інших господарських об’єктів;

- наявність розташованих поряд сміттєзвалищ, пластикових пляшок і пакетів;

- стан (чи відсутність) деревної чи чагарникової рослинності на берегах, яка захищає їх від руйнування;

- густота місць водопою худоби, в яких природна рослинність на берегах руйнується;

- чи проводяться у вашій місцевості якісь заходи по збереженню і відтворенню берегоохоронних смуг. 

Вивчіть стан водного об’єкту (річки, озера, ставка, водосховища) – засміченість предметами, які важко розкладаються (автомобільними чи тракторними шинами, пластиковими пляшками, будівельними відходами, тощо); заростання русла чи акваторії прибережно-водною рослинністю (очеретом, осокою, чагарниками, деревами); «цвітіння» води влітку внаслідок євтрофікації (масового поширення водоростей); наявність скидів неочищених комунальних стоків у водні об’єкти; замулення річки чи озера; наявність нафтових плям на воді тощо.

Оцініть зарегульованість річки (наявність і кількість земляних, бетонних чи кам’яних гребель, каналів та машинних водозаборів, тощо.

Чи є зараз потужні весняні повені на річках вашої місцевості? 

Зверніть увагу на естетичний вигляд вашої річки чи озера та їх придатність для рекреації (організованого чи стихійного відпочинку на берегах та на воді), а також на необхідні заходи щодо охорони природного середовища.

ІІІ. Забезпечення прісною водою населення Землі.

Дослідіть регіони світу, які забезпечені прісною водою добре, задовільно чи незадовільно. Особливо зверніть увагу на території із катастрофічним станом забезпеченості прісною водою. Запропонуйте заходи щодо покращення забезпечення водою таких районів.

IV. Сьогоденні екологічні катастрофи, пов’язані з водою.

Назвіть найгостріші екологічні катастрофи сьогодення, пов’язані із водою, які відомі вам із ЗМІ, покажіть їх у вигляді знімків, карт, доступних вам космічних зображень (переважно із Інтернету). Що таке «екологічна міграція» і як часто вона викликається саме водними проблемами (навести приклади)? Як приклад – останні катастрофічні повені у Бангкоку (Таїланд) чи в Генуї (Італія), тощо.

6. Критерії оцінювання конкурсних робіт.

Дослідницькі роботи оцінюються за такими критеріями:

-          актуальність дослідження;

-          системність і повнота розкриття теми;

-          наявність власних досліджень;

-          грамотність викладу та культура оформлення.

7. Визначення та нагородження переможців.

Конкурс має характер особистої першості. Переможців та призерів конкурсу визначає експертна комісія в кожному розділі.
Переможці та призери конкурсу нагороджуються дипломами та цінними подарунками.
      Учасники конкурсу відзначаються дипломами учасників і заохочувальними призами.

8. Фінансування конкурсу.

Фінансування конкурсу здійснює Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України в межах видатків, передбачених кошторисом, затвердженим в установленому порядку.

Витрати на проїзд, харчування в дорозі учнів та відрядження супроводжуючих осіб здійснюються організаціями, які відряджають делегацію на конкурс.

Фінансування проживання, харчування та культурного обслуговування учасників під час заходу здійснює Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.

Вимоги до робіт 

На конкурс подаються роботи проблемного (пошукового) характеру, які відповідають віковим інтересам та пізнавальним можливостям учнів, свідчать про обізнаність учасника щодо сучасного стану гідросфери.

Пошукові дослідження, надіслані на конкурс, мають бути проведені учнями самостійно за наявності наукового керівника – кваліфікованого фахівця в даній галузі (вчителя, науковця, викладача вищої школи).

Дослідницькі роботи мають бути написані державною мовою з урахуванням вимог сучасного українського правопису.

Дослідницькі роботи повинні ґрунтуватися на певній науковій базі і містити власні спостереження, їх аналіз та узагальнення, посилання на відповідні наукові джерела й відображати власну позицію дослідника.

У роботі мають бути чітко відображені наступні аспекти: мета, об’єкт, предмет та завдання дослідження, методика дослідження, відмінність та переваги запропонованого.

Зміст та результати досліджень мають бути викладені стисло, логічно, аргументовано, без тавтології та бездоказових тверджень.

Робота має бути побудована за відповідною структурою: титульний аркуш, тези, зміст, перелік умовних позначень (за необхідністю), вступ. Основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки (за наявності).

Дослідницькі роботи мають бути надруковані шрифтом Times New Roman текстового редактору Word розміром 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з полуторним міжрядковим інтервалом.

Поля: ліве, верхнє і нижнє – не менше 20 мм, праве – не менше 10 мм.

Обсяг науково-дослідницької роботи – 15-20 друкованих сторінок на папері формату А-4.

Роботи, які не відповідають тематиці конкурсу або оформлені з порушенням встановлених правил, а також подані після встановленого терміну, до участі в конкурсі не допускаються.

Подані на конкурс роботи не рецензуються і не повертаються.

Заявка на участь у Всеукраїнському конкурсі дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів


Категорія: На допомогу керівнику секції | Додав: Phobos (04.12.2012)
Переглядів: 1137 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024