ПРОГРАМА гуртка паперопластики
Початковий,
основний і вищий рівні ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Одним з актуальних завдань сучасної освіти є розвиток творчого, нестандартного просторового мислення і застосування його у практичній діяльності.
І чим раніше діти будуть залучені до цього процесу, тим легше вони в подальшому
будуть стверджуватися як особистості, проявляти творчий індивідуальний
потенціал.
Саме це завдання ставиться при організації гуртків виготовлення ко-робок із
паперу, особливо зараз, коли у світі набуло великої популярності й поширення традиційне японське мистецтво — оригамі. В Україні новий імпульс одержали й національні види декоративно-ужиткового мистецтва— витинанки та
паперопластика. На їхній базі провідні майстри оригамі створили нові напрями мистецтва цього виду — ори гамі та паперопластика геометричних фігур.
Прийоми створення, форми, конструктивні властивості виробів із паперу
останнім часом знаходять застосування в різних галузях діяльності людини:
автомобілебудуванні, космічних конструкціях, архітектурі, дизайні інтер'єру та екстер'єру, упаковках товарів і продуктів.
Отже, мистецтво
створення коробок із паперу дає широкі можливості для розвитку творчих
здібностей учнів, зокрема уміння уявляти, фантазувати, читати
й самим виконувати схеми, шукати оптимальну форму та будову, пояснювати
послідовність створення виробу, концентрувати увагу, дотримуватися чіткості й
акуратності в роботі, знаходити кольорове вирішення. Тим
більше, що під рукою завжди знайдеться аркуш паперу, а практика
й наукові дослідження показують, що навчання в гуртку допомагає успішному оволодінню знаннями з усіх предметів шкільного курсу.
Метою програми є формування компетентностей особистості у процесі створення поробок із паперу.
Основні завдання полягають у формуванні таких
компетентностей:
— пізнавальної: оволодіння
знаннями про папір, його виробництво,
види, властивості, способи конструювання з паперу;
— практичної: формування вмінь
і навичок роботи з папером; виготов
лення поробок у різних техніках, застосування основних прийомів роботи;
— творчої: формування творчої
особистості, емоційний, фізичний та
інтелектуальний розвиток; задоволення потреби особистості у творчій са-
мореалізації;
— соціальної: виховання
культури праці; формування дружніх стосун
ків у колективі; відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги.
Програма дає можливість майже на кожному занятті реалізувати навчально-виховні завдання: формування творчої особистості, дружніх сто-
304
сунків, відчуття
відповідальності, колективізму, взаємодопомоги, творчого використання національних традицій. Програма передбачає навчання учнів у
групах початкового, основного та вищого рівня по 6 год на тиждень. Для учнів молодшого шкільного віку — початковий рівень, молодшого й середнього шкільного віку — основний рівень і середнього та старшого
шкільного віку — вищий рівень навчання. Кількісний склад навчальної групи становить 10-15 учнів.
Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надається значна
перевага. Теми подано в порядку зростання складності матеріалу. Окремі теми (модульні конструкції, оригаметрія, авторські моделі) розглядаються на різних рівнях навчання залежно від їхньої доступності опанування учнями.
На перших заняттях слід приділити значну увагу оволодінню навичками точного складання паперу, акуратності при вирізанні кола, овалів та інших контурів, ознайомленню з папером різних видів та його властивостями.
Повторення раніше вивченого матеріалу дасть можливість гуртківцям глибше засвоїти програму, стимулювати розвиток пам'яті, а дітям, які щойно прийшли, швидше адаптуватися до роботи в гуртку.
Виготовлення поробок здійснюється в техніці оригамі, паперопласти-ки, витинанки.
На вищому рівні навчання перевага надається створенню багатомодульних
виробів в техніці оригамі, а також у процесі конструювання (за розгортками та з окремих елементів). Учням слід надавати можливість
проявити свої творчі здібності при вивченні кожної теми.
Основними формами
оцінювання роботи гуртківців є їхня участь у різних акціях,
олімпіадах, змаганнях, виставках тощо. Як правило, кожен гуртківець готує творчий звіт із демонстрацією виробів. Свої роботи учні
захищають на конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт учнів — членів МАН.
Щоб учні краще усвідомили, яке значення в їхньому подальшому житті, буде мати навчання в гуртку, на останньому занятті варто проводити творчі зустрічі з колишніми учнями.
Дана програма може використовуватись для проведення занять у групах
індивідуального навчання, які організовуються відповідно до «Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах».
Теми й розподіл годин за темами вказано орієнтовно. Керівник гуртка може вносити зміни, доповнення, у разі необхідності переставляти порядок
тем і доповнювати їх.
Початковий рівень ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН Повний текст матеріалу тут !
|