П`ятниця, 03.05.2024, 16:03
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Каталог статей » Програми для гуртків

Паперопластика

ПРОГРАМА 

гуртка паперопластики

              Початковий,  основний  і  вищий рівні

                  ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Одним з актуальних завдань сучасної освіти є розвиток творчого, нес­тандартного просторового мислення і застосування його у практичній ді­яльності. І чим раніше діти будуть залучені до цього процесу, тим легше вони в подальшому будуть стверджуватися як особистості, проявляти творчий індивідуальний потенціал.

Саме це завдання ставиться при організації гуртків виготовлення ко-робок із паперу, особливо зараз, коли у світі набуло великої популярності й поширення традиційне японське мистецтво — оригамі. В Україні новий імпульс одержали й національні види декоративно-ужиткового мистец­тва— витинанки та паперопластика. На їхній базі провідні майстри оригамі створили нові напрями мистецтва цього виду — ори гамі та папе­ропластика геометричних фігур.

Прийоми створення, форми, конструктивні властивості виробів із па­перу останнім часом знаходять застосування в різних галузях діяльності людини: автомобілебудуванні, космічних конструкціях, архітектурі, ди­зайні інтер'єру та екстер'єру, упаковках товарів і продуктів.

Отже, мистецтво створення коробок із паперу дає широкі можливос­ті для розвитку творчих здібностей учнів, зокрема уміння уявляти, фан­тазувати, читати й самим виконувати схеми, шукати оптимальну форму та будову, пояснювати послідовність створення виробу, концентрувати увагу, дотримуватися чіткості й акуратності в роботі, знаходити кольо­рове вирішення. Тим більше, що під рукою завжди знайдеться аркуш па­перу, а практика й наукові дослідження показують, що навчання в гуртку допомагає успішному оволодінню знаннями з усіх предметів шкільного курсу.

Метою програми є формування компетентностей особистості у проце­сі створення поробок із паперу.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальної: оволодіння знаннями про папір, його виробництво,
види, властивості, способи конструювання з паперу;

практичної: формування вмінь і навичок роботи з папером; виготов­
лення поробок у різних техніках, застосування основних прийомів роботи;

творчої: формування творчої особистості, емоційний, фізичний та
інтелектуальний розвиток; задоволення потреби особистості у творчій са-
мореалізації;

соціальної: виховання культури праці; формування дружніх стосун­
ків у колективі; відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги.

Програма дає можливість майже на кожному занятті реалізувати нав­чально-виховні завдання: формування творчої особистості, дружніх сто-

304


сунків, відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги, творчо­го використання національних традицій. Програма передбачає навчання учнів у групах початкового, основного та вищого рівня по 6 год на тиж­день. Для учнів молодшого шкільного віку — початковий рівень, молод­шого й середнього шкільного віку — основний рівень і середнього та стар­шого шкільного віку — вищий рівень навчання. Кількісний склад навчаль­ної групи становить 10-15 учнів.

Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надаєть­ся значна перевага. Теми подано в порядку зростання складності матеріа­лу. Окремі теми (модульні конструкції, оригаметрія, авторські моделі) роз­глядаються на різних рівнях навчання залежно від їхньої доступності опа­нування учнями.

На перших заняттях слід приділити значну увагу оволодінню навич­ками точного складання паперу, акуратності при вирізанні кола, овалів та інших контурів, ознайомленню з папером різних видів та його власти­востями.

Повторення раніше вивченого матеріалу дасть можливість гуртківцям глибше засвоїти програму, стимулювати розвиток пам'яті, а дітям, які щойно прийшли, швидше адаптуватися до роботи в гуртку.

Виготовлення поробок здійснюється в техніці оригамі, паперопласти-ки, витинанки.

На вищому рівні навчання перевага надається створенню багатомо­дульних виробів в техніці оригамі, а також у процесі конструювання (за розгортками та з окремих елементів). Учням слід надавати можливість проявити свої творчі здібності при вивченні кожної теми.

Основними формами оцінювання роботи гуртківців є їхня участь у різ­них акціях, олімпіадах, змаганнях, виставках тощо. Як правило, кожен гуртківець готує творчий звіт із демонстрацією виробів. Свої роботи учні захищають на конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт учнів — членів МАН.

Щоб учні краще усвідомили, яке значення в їхньому подальшому жит­ті, буде мати навчання в гуртку, на останньому занятті варто проводити творчі зустрічі з колишніми учнями.

Дана програма може використовуватись для проведення занять у гру­пах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до «Поло­ження про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позаш­кільних навчальних закладах».

Теми й розподіл годин за темами вказано орієнтовно. Керівник гуртка може вносити зміни, доповнення, у разі необхідності переставляти поря­док тем і доповнювати їх.


Початковий рівень ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Повний текст матеріалу тут !

Категорія: Програми для гуртків | Додав: Phobos (07.05.2013)
Переглядів: 2572 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024