Тема заняття: Виготовлення фантастичної квітки «кохання» з бісеру до Дня закоханих.
Мета заняття: - ознайомити гуртківців основами нанизування бісеру, яке ввібрало в себе багатовікову історію народу, його традиції, уявлення про красу і гармонію;
- продовжити виготовляти подарунок до Дня закоханих;
- вдосконалювати навички роботи нанизування бісеру;
- формувати почуття прекрасного, розширювати кругозір дітей;
- розвивати у дітей емоційну сферу та почуття симпатії; допомагати гуртківцям формувати свої думки та висловлювати їх;
- виховувати прекрасні почуття ( людяності, дружби, взаємоповаги, любові).
Обладнання: зал гарно прибраний, зразок виробу, на дошці плакат девізу гуртківців, поетапність виготовлення виробу, вирізки із журналів, бісер різного кольору, ножиці, тонка ліска для риболовлі, тонкий дріт, клей.
Тип заняття: комбінований.
Місце проведення: класна кімната.
Хід заняття
І. Підготовка робочих місць.
ІІ. Організаційний момент.
Девіз заняття: «Якщо добре працювати – скрізь успіх будеш мати!»
ІІІ. Оголошення теми і мети заняття. Як ви вже здогадалися, сьогодні ми з вами будемо говорити про основу нанизування бісеру, яке ввібрало в себе багатовікову історію народу, його традицій, уявлень про красу і гармонію. А також продовжимо виготовляти подарунок до Дня закоханих. Виготовимо квіточку з бісеру яка має таку гарну назву «кохання», та вдосконалимо навички нанизування бісеру. ІV. Актуалізація опорних знань. - Бесіда керівника гуртка (Українські бісерні прикраси) Чудові й незабутні вироби з бісеру. Дивлячись на гарні, яскраві візерунки, примхливі композиції, в яких своєрідно відображаються фантастичні, казкові, а іноді й реальні зображення, дивуємося, з якою любов’ю і терпінням трудились наші бабусі. Ось вони, крихітні бісеринки й намистинки. Коли їх багато, в умілих руках вони, ідеально рівномірно і правильно нашиті на тканину або поєднанні між собою за допомогою в’язання, створюють чудові візерунки. Ви зрозумієте, скільки треба зосередженої уваги, скільки гарячою любові до своєї справи, щоб закінчити нарешті цю повільну і важку роботу, якщо спробуєте самі опанувати техніку плетення з бісеру. Якщо ви наважились, то починайте роботу з більшими за бісер матеріалами. Та насамперед треба довідатись про мистецтво бісероплетіння. Праця в цій техніці потребує посидючості, терпіння, працьовитості. Діти навчаються планувати свою роботу, розподіляти час. А найголовніше – праця з бісером і його замінниками виробляє вміння бачити прекрасне, намагання самому створити щось гарне, надзвичайне. Значення виготовлення виробів з бісеру або його замінників дітьми надто велике. Процес виконання потребує від дитини спритних дій, якими дошкільнята і молодші школярі володіють погано. Під час систематичної праці рука набуває впевненості, точності, а пальці стають гнучкими, що виявляє вирішальний вплив на становлення гарного, рівного почерку. Така праця сприяє розвиткові сенсомоторики — узгодженості в роботі очей та рук, вдосконаленню координації рухів, гнучкості, точності у виконанні дій. В процесі виготовлення таких виробів поступово створюється система спеціальних навичок та умінь. Великий вплив має виготовлення робіт з бісеру на розумовий розвиток дітей, на розвиток їхнього мислення. Діти поступово навчаються самостійно працювати за рисунком та схемою. В наш час бісерне рукоділля переживає своє відродження. Ручна праця почала дуже цінуватися в сучасному світі. І від того, з якого віку діти знайомитимуться з маловідомими видами робіт, залежить, наскільки цікавим і творчим буде їхній подальший розвиток. Техніка бісероплетіння напрочуд різноманітна і дає можливість виявити творчість не лише в способах виконання, але й у виборі матеріалу. В роботі можна використовувати намистинки й кульки (металеві, дерев’яні, кістяні, скляні, пластмасові, керамічні), ґудзики і мушлі, насіння і кісточки, горіхи і ягоди. Природний матеріал краще використовувати літом на відпочинку, а дома можна знайти багато замінників бісеру, доступних для кожної дитини: нарізані на маленькі трубочки порожні стрижні від кулькових ручок, різнобарвна ізоляція з телефонного дроту, кольорові трубочки від фломастерів та «соломинки» для коктейлів. Ці матеріали значно допоможуть дитині в опануванні такої копіткої роботи, її технологічних прийомів. Надбані навички потім легко переносяться на дрібніший матеріал — бісер. Бісер — чудовий матеріал, приємний для ока. Фігурки, виконані з бісеру, можуть стати прекрасною прикрасою виробу, одягу, інтер’єру, він може перетворитись на невеличку картину, ялинкову іграшку, талісман або чудову квіточку. V. Аналіз зразка виробу. [Додаток 1] - Діти подивіться з чого виготовлено квіточку? [Додаток 2] - Якого вона кольору? - Якої вона форми? - Які інструменти та матеріали нам потрібно щоб виготовити квітку? - Якого кольору мають бути бусинки?
VІ. Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями.
1. Користуйтеся ножицями із заокругленими кінцями.
2. Кладіть ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край столу.
3. Не працюйте з ослабленим шарнірним кріпленням або тупими ножицями.
4. Не кидайтеся і не ковтайте бусинки.
5. Акуратно відрізайте дротик.
6. Не залишайте ножиці розкритими.
7. Передавати ножиці треба кінцями вперед. Керівник пояснює технологію виготовлення виробу:
А сьогодні, діти,
Бісерові квіти
На занятті з вами
Будемо робити.
Хоч не будуть мати Вони аромату,
Все ж їх, як і справжні,
Можна дарувати.
Виробимо вправно нині
Пелюстки, листки, стеблини.
Саморобний цвіт пелюсток
Не остудить зима люта,
Не засушить жарке літо
Тих пелюсток того цвіту.
Спочатку нам потрібно нанизати 7 листочків. [Додаток 4] Потім виготовляємо пелюсточки. [Додаток 3] Всередині ми виготовляємо бутони і обмотуємо серединку зеленим бісером . [Додаток 4] По схемі ми виготовляємо тичинки. [Додаток 4] А на завершення серединку квітки, та по схемі виготовляємо травичку. [Додаток 4] І на завершення нашої клопіткої роботи квітку «кохання » ми приклеюємо до нашої рамочки. І наш подаруночок коханій людині виготовлено. [Додаток 1]
VІІ. Самостійна робота. - Звучить музика. - Керівник допомагає гуртківцям.
VІІІ. Хвилинка відпочинку. «Десять кроків». На кожен із десяти кроків скажіть назву квітки, але щоб назви не повторялись. Х. Аналіз виробів. - Гарні вийшли в нас подаруночки. Тепер ви можете подарувати їх коханим і привітати її з найкращим святом - «Днем закоханих».
ХІ. Підсумок заняття. - Що ми виготовили?
- Якого кольору квіточка?
- Що, ще нового ви дізналися на занятті? - Тож я пропоную вам послухати такі слова:
Швидко плине час.
Сторіччя за сторіччям, разом і з ним змінюємося і ми. А що ж кохання?
Можливо, воно вже не існує – подумає іноді хтось.
І хочеться тоді крикнути:
«Ні, ні й ще раз ні!
Любов жива і ніколи не зникне, доки існує життя».
« Адже кохання і є життя».
«Любов – це весна, любов – це натхнення, ніжність і чистота, священне почуття.
Тож бажаємо у День святого Валентина, в цей неповторний і жаданий день,
вам всіх чистих рис, пречистої думки, краси і вроди, як квіти у вінках».
І цей день, День святого Валентина – це свято здійснення найпотаємніших мрій.
Ідіть не зустріч коханню, і хто знає, можливо, сьогодні стріла
Амура із солодкою отрутою раптово наздожене вас і ваше серце ніколи не буде самотнім.
Автор: Маргіта І.І.
|