Конспект заняття гуртка «Користувач ПК»
Підготувала керівник гуртка:
Данилаш Ганна Іванівна
при Вільхівській ЗОШ І-ІІІ ст.
Тема заняття. Форматування шрифтів та абзаців.
Мета:
- Навчальна - форматувати у гуртківців навички введення тексту; змінювати шрифт, розмір шрифту, колір, накреслення, вирівнювати; вміти створювати абзаци та їх форматувати;
- Розвивальна – розвивати художній смак і творчу уяву, точність та акуратність у роботі, розвивати логічне та абстрактнее мислення;
- Виховна – виховувати акуратність у роботі, організованість та дисципліну, почуття відповідальності за власну діяльність, прививати любов до рідного краю.
Тип заняття – засвоєння знань, удосконалення вмінь та навичок.
Обладнання: компю′тери, інструкція з техніки безпеки, картки з правилами роботи у текстовому процесорі та картки з практичними завданнями.
Хід заняття
І. Організаційний етап
1.Проведення техніки безпеки у комп’ютерному кабінеті.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- А зараз пригадаємо собі дещо з вивченого матеріалу, а саме:
- Що називається текстовим процесором?
- Назвіть дії запуску програми Microsoft Word?
- Як зберегти текстовий документ у власній папці?
- Як відкрити збережений документ?
Яка клавіша:
- Переводить курсор на новий рядок?
- Вилучає символ ліворуч від курсора?
- Вилучає символ праворуч від курсора?
- Переключає режим малих та великих літер?
- Установлює курсор на початок рядка?
- Робить про пропуск між словами?
3. Інформаційна хвилинка.
(невеличкий інформаційний відступ від нашої теми про головний пристрій введення тексту – Клавіатуру)
У центрі Єкатиренбурга на набережній річки Ісеть 2005 року було відкрито памятник клавіатурі. Монумент – точна копія клавіатури в маштабі 30:1. Складається зі 104 бетонних клавіш, вага кожної – близько – 100кг. Клавіша «пропуск» важить майже півтони.
ІІІ. Оголошення теми заняття
На сьогоднішньому занятті ми розглянемо способи форматування шрифтів та абзаців, і розглянемо їх види. А також закріпимо здобуті знання за виконанням практичних завдань.
IY. Вивчення нового матеріалу.
- Для того щоб краще орієнтуватися у вивченні теми складемо собі орієнтовний план.
План вивчення теми заняття
- Форматування символів.
- Розмір (кегль);
- Накреслення;
- Колір;
- Форматування абзаців:
- Відступи:
- Тип вирівнювання;
- Інтервал міжрядками;
- Розташування на сторінці.
- Теоритичні відомості
Сьогдні ми часто згадували слово форматування, що воно таке і для чого використовується?
Формат – елемент тексту –це властивості данного елемента. А сам процесс роботи – форматуванням.
Розглянемо способи форматування, а це:
- Форматування символів, (використовується для окремих літер, слів); кольору, шрифту;
- Форматування абзацу – параметри розміщення абзацу відносно полів аркуша та сусідніх абзаців, міжрядковий інтервал та відступ.
Найшвидшими засобами форматування є кнопки на панелі інструментів та деякі комбінації клавіш.
Розглянемо деякі групи форматування символів:
- при форматуванні символів спочатку треба виконати команду форматування (Н: задати набір курсивом) потім набрати сам текст. У іншому випадку спочатку виділити символ чи фрагмент, а потім застосувати форматування.
Застосування комбінаційних клавіш:
- Ctrl+Shift +I чи Ctrl+I написання курсивом;
- Ctrl+Shift + B чи Ctrl+B –напівжирне написання;
- Ctrl+Shift + U чи Ctrl+U – підкреслення. Повторне натискання цих клавіш повертає попереднє написання
Застосування діалогу Шрифт.
Щоб викликати діалог шрифт потрібно обрати команду Формат \Шрифт
У цьому діалозі можна задати гарнітуру шрифту, розмір шрифту, колір, харакер підкреслювання (Подчеркновеніє), положення верхнього, нижнього індексу. Після вибору параметрів натиснути на команду ОК.
Форматування абзаців
У текстовому процесорі абзац вводиться клавішею Enter.
Щоб побачити розміщення абзацу необхідно на панелі інструментів обрати ком. Стандартная– Непечатание символи.
Щоб задати вирівнювання абзацу– необхідно задати курсор у цей абзац і виконати команду - Форматування. У діалоговому вікні Абзац за командою Формат-Абзац.
У вкладці Отступи і інтервали також можна виконати параметри абзацу:
- Тип вирівнювання у списку Вирівнювання – По лівому краю, По центру, по правому краю, поширині.
- Абзацні відступи (задати відступи ліворуч, праворуч, для 1-го рядка), у групі Одступ ввести потрібні значення;
- Міжрядковий інтервал. Застосовується одиничний інтервал у списку междустрочний передбачено полуторний мінімальний інтервал.
- Інтервал перед і після абзацу задаються у групі Интервал у полях перед і после.
- Вправа для очей.
Зараз для того щоб трохи відпочити від роботи зробимо відпочинок для наших очей та спини, і виконаємо зарядку для очей:
Працювали, ви трудились,
Оченята вже втомились.
А щоб плідно працювати ,
Треба їм відпочивати.
Погляд вмить спрямуйте вправо,
Вліво, вгору, вниз і прямо.
Учні, дихайте довільно,
Відчувайте себе вільно.
Раз, два, три, чотири, пять.
Треба трічі повторять.
|
Молодці, чудово, браво!
Починаєм другу вправу.
Проведіть очима коло
Швидко, швидше і поволі.
Вправо, вліво повертіли,
очі ваші щоб спочили.
Всі зробіть діагональ.
Зверху, вниз а потім вдаль.
Двічі рухи поміняйте.
Вниз і вверх – відпочивайте.
|
V. Практична робота «Введення, редагування та форматування тексту»
- Створити новий текстовий документ.
(у кожного з вас є практичнее заняття із трьома завданнями, у 1-му необхідно створити текстовий документ, 2-гимзавданням буде створити текст (у вигляді вірша), у 3-тьому завданні відформатувати текст за поданим зразком, який відображений у таблиці, кожен рядок табл. відповідає рядку текста, для якого необхідно виконати подані написання).
- Написати наступний текст.
Ти знаєш, що ти – людина. Ти знаєш про це чин і?
Усмішка твоя – єдина, мука твоя – єдина, очі твої – одні…
Сьогодні усе для тебе: озера, гаї, степи.
І жити спішити треба – гляди ж – непроспи.
Бо ти на Землі – людина, і хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина, мука твоя – єдина, очі твої – одні.
В.Симоненко
- Встановити форматування для кожного рядка
№ рядка
|
Розмір
|
Шрифт
|
Колір
|
Накреслення
|
1
|
36
|
Verdana
|
Авто
|
Напівжирний
|
2
|
24
|
TimesNewRoman
|
Темно-блакитний
|
Напівжирний, підкреслений
|
3
|
26
|
ArialBlak
|
Рожевий
|
Підкреслений
|
4
|
20
|
CourierNew
|
Бірюзовий
|
Курсив підкреслений
|
5
|
14
|
Tahomf
|
Червоний
|
Курсив
|
6
|
18
|
LicidaConsole
|
Зелений
|
Напівжирний, курсив
|
7
|
72
|
MonotupeCorsiva
|
Смарагдовий
|
Без накреслення
|
VІ. Підбиття підсумків
1. Отже пригадаємо собі сьогоднішній матеріал:
-Що таке формат?
- Назвіть групи форматів;
- Назвіть групи форматування Шрифту;
- Назвіть групи форматування Абзацу;
- Як зберегти створений документ?
2.Інформаційна хвилинка.
- На прикінці XYI століття Джиан Доменіко Кампонело написав книгу «Місто сонця». У кожного з чотирьох головних управителів міста сонця була бібліотека, що містила лише одну книгу, під назвою «Мудрість», у якій стисло та доступно було викладено всі науки.
А як на вашу думку, на сьогоднішній час, що править за «Книгу мудрості», і в якій можна знайти усі науки доступні для кожного зокрема, а не тільки для управителів.
VIІ. Домашнє завдання – вивчити матеріал записаний на заняття Заповніть таблицю «Комбінація клавіш для зміни параметрів абзацу».
Функція
|
Комбінація клавіш
|
Вирівнює абзац поцентру
|
|
Вирівнює абзац ліворуч
|
|
Установлює відступ ліворуч
|
|
Скасовує форматування абзацу
|
|
|