П`ятниця, 03.05.2024, 08:59
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Каталог статей » методична робота

Основні інноваційні технології та методи у роботі методиста позашкільного навчального закладу

Основні інноваційні технології та методи у роботі методиста позашкільного навчального закладу

Сучасна педагогіка трактує нові вимоги до роботи у навчально-виховному процесі, що зумовлює до пошуку нових підходів, шляхів та методів у роботі методичної служби  позашкільного закладу. Модернізація освіти пов’язана насамперед із веденням в освітнє середовище форм діяльності, в основі яких покладені цілісні моделі навчально-виховного процесу. Тому, особливістю функціонування методичної служби має стати мобільність, швидке реагування  на зміни в позашкільній освіті, інтереси, запити педагогів.

Одним із шляхів модернізації освітньої системи України постає упровадження в навчальний процес інноваційних педагогічних технологій та методів. Досить широко увійшов у в освітнє середовище такий термін, як «інноваційні педагогічні технологій». Нове у педагогіці – це не лише ідеї, підходи, методи, технології. Що у таких поєднаннях ще не висувалися або ще не використовувалися, а й той комплекс елементів чи окремі елементи педагогічного процесу, які мають прогресивне начало, що дає змогу вході зміни умов і ситуацій ефективно розв’язувати завдання виховання та освіти.

Основу і зміст інноваційних освітніх процесів становить інноваційна діяльність, сутність якої полягає в оновленні педагогічного процесу, внесенні новоутворень у традиційну систему. Прагнення постійно оптимізувати навчально-виховний процес зумовило створення нових і вдосконалення відомих педагогічних технологій.

Актуальні завдання сучасного методиста:

  • задоволення актуальних професійних потреб педагогів;
  • формування нових професійних потреб, які будуть затребувані практикою у найближчому майбутньому;
  • забезпечення умов для включення педагогів у творчий пошук, інноваційну діяльність, дослідно—експериментальну роботу;
  • аналіз стану науково-методичної роботи та її вплив на розвиток професійної компетенції педагогів;
  • висвітлення в засобах масової інформації інноваційної діяльності педагогічного колективу та окремих педагогів;

        Педагогічна   технологія  –    це науково і методично  обґрунтований процес досягнення гарантованих, потенційно відтворюваних   педагогічних результатів.

Інтегративні, художньо-педагогічні  технології;

Метою інтерактивних технологій навчання є:

  • уміння слухати партнерів і виявляти до них прихильність, доброзичливість, толерантність;

уміння переконувати, аргументувати власну думку, керувати емоційним станом;

• уміння дискутувати, підтримувати зворотний зв'язок, ініціювати спілкування, доходити компромісу;

уміння взаємодіяти, співпрацювати, встановлювати ділові контакти, працювати в парі, малих групах, колективно.

Проблемно-евристичні та художньо-педагогічні технології;

Ігрові художньо-педагогічні технології;

Ігрові художньо-педагогічні технології;

Сугестивні та терапевтичні художньо-педагогічні технології;

Сугестивні  технології – (від латин. suggestio — навіювання, натяк– нова галузь  науки  про розкриття внутрішніх   резервних можливостей вихованців;

Естетотерапевтичні засоби;

Види естетотерапії

  • музикотерапія (активне і пасивне слухання музики, ідивідуальний, ансамблевий і хоровий спів);
  •  арт-терапія (малювання або використання кольорів у різних видах навчальної діяльності);
  •  імаготерапія («проживання образу»);
  •  евритмія (логоритмічна пластика, сольний  або колективний танок- імпровізація під музику);

          • театротерапія або драмотерапія   (ігрові або  пластичні дії-рухи, пантоміма);

  Аналіз інноваційної діяльності показує, що в практиці навчальних закладів впроваджуються технології, серед яких можна виділити:

  • профільне навчання;
  • технологію групової навчальної діяльність;
  • психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів;
  • теорію проблемного навчання;
  • технологію формування творчої особистості;

Усі зазначені інноваційні технології мають своє місце як у позашкільному, так і в загально-освітньому навчальному закладі й мають активно використовуватися педагогами, адже вони значно поліпшують результативність навчально-виховного процессу, якість знань, умінь та навичок вихованців.

Категорія: методична робота | Додав: Phobos (14.12.2014)
Переглядів: 2450 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024