Основні інноваційні технології та методи у роботі методиста позашкільного навчального закладу
Сучасна педагогіка трактує нові вимоги до роботи у навчально-виховному процесі, що зумовлює до пошуку нових підходів, шляхів та методів у роботі методичної служби позашкільного закладу. Модернізація освіти пов’язана насамперед із веденням в освітнє середовище форм діяльності, в основі яких покладені цілісні моделі навчально-виховного процесу. Тому, особливістю функціонування методичної служби має стати мобільність, швидке реагування на зміни в позашкільній освіті, інтереси, запити педагогів.
Одним із шляхів модернізації освітньої системи України постає упровадження в навчальний процес інноваційних педагогічних технологій та методів. Досить широко увійшов у в освітнє середовище такий термін, як «інноваційні педагогічні технологій». Нове у педагогіці – це не лише ідеї, підходи, методи, технології. Що у таких поєднаннях ще не висувалися або ще не використовувалися, а й той комплекс елементів чи окремі елементи педагогічного процесу, які мають прогресивне начало, що дає змогу вході зміни умов і ситуацій ефективно розв’язувати завдання виховання та освіти.
Основу і зміст інноваційних освітніх процесів становить інноваційна діяльність, сутність якої полягає в оновленні педагогічного процесу, внесенні новоутворень у традиційну систему. Прагнення постійно оптимізувати навчально-виховний процес зумовило створення нових і вдосконалення відомих педагогічних технологій.
Актуальні завдання сучасного методиста:
- задоволення актуальних професійних потреб педагогів;
- формування нових професійних потреб, які будуть затребувані практикою у найближчому майбутньому;
- забезпечення умов для включення педагогів у творчий пошук, інноваційну діяльність, дослідно—експериментальну роботу;
- аналіз стану науково-методичної роботи та її вплив на розвиток професійної компетенції педагогів;
- висвітлення в засобах масової інформації інноваційної діяльності педагогічного колективу та окремих педагогів;
Педагогічна технологія – це науково і методично обґрунтований процес досягнення гарантованих, потенційно відтворюваних педагогічних результатів.
Інтегративні, художньо-педагогічні технології;
Метою інтерактивних технологій навчання є:
- уміння слухати партнерів і виявляти до них прихильність, доброзичливість, толерантність;
• уміння переконувати, аргументувати власну думку, керувати емоційним станом;
• уміння дискутувати, підтримувати зворотний зв'язок, ініціювати спілкування, доходити компромісу;
• уміння взаємодіяти, співпрацювати, встановлювати ділові контакти, працювати в парі, малих групах, колективно.
Проблемно-евристичні та художньо-педагогічні технології;
Ігрові художньо-педагогічні технології;
Ігрові художньо-педагогічні технології;
Сугестивні та терапевтичні художньо-педагогічні технології;
Сугестивні технології – (від латин. suggestio — навіювання, натяк– нова галузь науки про розкриття внутрішніх резервних можливостей вихованців;
Естетотерапевтичні засоби;
Види естетотерапії
- музикотерапія (активне і пасивне слухання музики, ідивідуальний, ансамблевий і хоровий спів);
- арт-терапія (малювання або використання кольорів у різних видах навчальної діяльності);
- імаготерапія («проживання образу»);
- евритмія (логоритмічна пластика, сольний або колективний танок- імпровізація під музику);
• театротерапія або драмотерапія (ігрові або пластичні дії-рухи, пантоміма);
Аналіз інноваційної діяльності показує, що в практиці навчальних закладів впроваджуються технології, серед яких можна виділити:
- профільне навчання;
- технологію групової навчальної діяльність;
- психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів;
- теорію проблемного навчання;
- технологію формування творчої особистості;
Усі зазначені інноваційні технології мають своє місце як у позашкільному, так і в загально-освітньому навчальному закладі й мають активно використовуватися педагогами, адже вони значно поліпшують результативність навчально-виховного процессу, якість знань, умінь та навичок вихованців.
|