Понеділок, 29.04.2024, 09:52
Вітаю Вас Гость | RSS

Науково-технічній відділ Іршавського райЦПР

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

наш психолог

Головна » 2014 » Грудень » 5 » Тренінгове заняття для керівників гуртків
09:57
Тренінгове заняття для керівників гуртків

Тренінгове заняття для керівників гуртків

«Конфлікт - шляхи подолання»

Мета: Ознайомити керівники гуртків з основними причинами, функціями конфліктів; формувати навички конструктивного розв’язання конфліктів.

Вправа на активізацію уваги

Психотехніка «Я не люблю…».

Учасники групи беруться за руки і по черзі висловлюються про те, чого вони не люблять. Наприклад: «Я не люблю, коли мене обманюють, кричать на мене…».

 Інформаційне повідомлення до теми

Слово «конфлікт» викликає здебільшого неприємні асоціації.

Ми з невдоволенням згадуємо почуття, які опановують нас під час суперечки: гнів, образу, ворожість. І навіть коли напруга спадає, потому залишаються неприємні спогади.

А головне те, що нам не завжди вдається відстояти свою думку, ми відчуваємо провину, сором, невдоволення собою. Конфлікти змушують нервувати, хвилюватися, порушують сон і виснажують наші сили. Так що ж це за явище?

Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, поглядів, прагнень, пов`язане з гострими негативними переживаннями.

Раніше побутувала думка, що конфлікт – факт негативний адже він призводить до негативних наслідків. Його вважали ознакою неефективної діяльності, невмілого керування людьми й ротою в цілому.

Утім, іноді конфлікти не лише можливі, а й необхідні, тому що сприяють як не дивно, позитивним змінам. Та це явище не має бути стихійним, а навпаки – контрольованим, керованим.

Конфлікти сіють непорозуміння, образи, руйнують взаємини. То чи варто витрачати своє життя на з`ясування стосунків? Чи краще навчитися спілкуватися, оминаючи гострі кути? Звісно, кожен вирішує це для себе сам. Але зрозуміло одне: конфлікт не сприяє навчально-виховному процесові. І чим менше їх виникає, тим краще розуміють одне одного вчителі, тим теплішими й відкритішими є їхні стосунки.

 Мозковий штурм «Причини конфліктів»

Які, на вашу думку, іcнують причини конфліктів?

(Можливі відповіді)

- зіткнення матеріальних і духовних інтересів;

- прорахунки в управлінні;

- матеріальна і духовна бідність;

- сформований спосіб життя;

- нездатність зрозуміти іншу людину;

- незбалансована рольова взаємодія;

- нетерпимість до думок інших, дратівливість;

- чутливість до критики чи зауважень;

- неврівноваженість характеру, Егоїзм;

- прагнення до лідерства, прискіпливість, схильність до піклування.

Вправа «Функції конфлікту»

Для виконання вправи учасників слід об`єднати у дві групи. Кожна група отримує список функцій конфлікту: першій – виділити позитивні функції конфлікту, другій – негативні. Після закінчення кожна группа презентує рзультати. Раніше вже йшлося про те, що конфлікти можуть бути не тільки шкідливими й небажаними, а й корисними. Усе залежить від того, які їх фунуції активізуються – позитивні чи негативні, констртивні чи деструктивні.

До негативних належать переважно емоційні конфлікти, зокрема ті що виникають унаслідок соціально – психологічної несумісності людей.

Вправа «Бій великих пальців»

Поділіться на пари. З`єднайте долоні так, щоб великі пальці були догори. Спробуйте щосили притиснути великий палець сусіда. Повторіть цю вправу тричі. 

Вправа «Долоні»

Перший  учасник витягує руки перед собою долонями вниз. Другий розміщує свої руки під ними долонями догори. Тепер він має якнайшвидше вдарити першого учасника по долонях. Суть вправи в тому, щоб зреагувати на найменший рух і забрати свої руки з-під удару.

Обговорення. Як ви пов`язуєте вправи з розумінням своєї поведінки в конфліктних ситуаціях?

Психодіагностика

Тест: Стратегії розв`язання конфліктних ситуацій (Д. Джонсона).

Перебуваючи в конфліктній ситуації, люди діють по - різному і виявляють  притаманний їм стиль поведінки. Американські вчені досліджуючи некооперуючу взаємодію людей, описали стратегії подолання конфліктів. Цю класифікацію визнали зарубіжні та вітчизняні психологи.

Інструкція: Уважно прочитайте вислови і прислів`я. Користуючись неведеною  нижче шкалою, визначте, наскільки кожне прислів`я відповідає вашим дітям під час конфліктів:

5 - відповідає у всіх випадках;

4 – здебільшого відповідає;

3 – деколи відповідає;

2– відповідає, але дуже рідко;

1- ніколи не відповідає.

       1)Від суперечки легше утриматися а ніж потім завершити її.

       2)Якщо неможете примусити людину думати так як ви робите, змусьте її робити так як ви думаєте.

       3)Теплі слова розтоплюють холодні серця.

       4)Послуга за послугу .

       5)Приходь і подумаємо разом.

       6)Під час суперечки заслуговує похвали той, хто замовкне перого ішим.

       7)Чия сила того і правда.

       8)Солодкі слова роблять солодким рух уперед.

       9)Краще синиця у жмені ніж журавель у небі.

10)Істина в знаннях.

11)Той хто б`ється і тікає доживає до нової битви

12)Той перемагає блискуче хто примушує своїх ворогів тікати.

13)Убий ворога своєю надмірною добротою.

14)Чесний обмін думками не приведе до суперечки.

15)Ніхто не може претендувати на істину в останній інстанції, але кожен може зробити свій внесок у неї.

16)Тримайся подалі від тих хто не вірить у перемогу, хто незгодний  з тобою.

17)Тільки той хто вірить у перемогу, перемагає на полі битви.

18) Добре слово мало коштує, та дорого цінується.

19) Зуб за зуб – це чесна гра.

20) Тільки той хто готовий відмовитися від власного права на істину в останній інстанції, збагатиться від істини яку знають інші.

21)Уникайте сварливих людей – вони зроблять ваше життя нещасним.

22)М`які слова забезпечують гармонію.

23)Хочеш мати хорошого друга – зроби йому щось приємне.

24)Відкрито говори про свої конфлікти і йди їм назустріч – тільки це призведе до їх найкращого вирішення.

25)Людина яка не тікає сама змушує тікати інших.

26)Найкрщий спосіб подолання конфліктів- уникати їх зовсім.

27)Займаю тверду рішучу позицію( на тім стою і не можу інакше).

28)Лагідність перемагає гнів.

29)Краще щось аніж нічого з того що тихочеш.

30)Щирість чесність і довіра гори звернуть.

31)Немає нічого важливішого ніж те за що тобі треба боротися.

32)У світі завжди були й будуть переможці й переможені.

33)Вони на тебе з каменеем а ти до них з прихильністю.

34)Якщо двоє йдуть на компроміс то справедливе рішення гарантоване.

35)Правди можна добитися воюючи і тільки воюючи.

Обробка результатів

Чим більшою є загальна сумв балів за певною стратегією розв`язання конфліктів тим частіше ви схильні застосовувати її. Чим менша загальна сума тим рідше ви користуєтеся нею.

 

Вправа «Крок за кроком»

Для виконання цієї вправи учасники об`єднуються у 2- 3 групи. Кожна группа отримує набір карток з назвами можливих етапів виходу з конфлікту.

Потрібно розкласти ці етапи у хронологічній послідовності, поставити запання які б розкривали його зміст.

Розв`язання конфлікту й вихід із нього – часто складний процесс що має кілька етапів:

- окреслення основної проблеми;

- визначення причини конфлікту;

- пошук можливих шляхів розв`язання;

- спільне рішення про вихід із конфлікту;

- реалізація спільно виробленого способу розв`язання конфлікту.

Підсумок

Запропоновані кроки виходу з конфлікту не можуть бути ефективними, якщо не дотримуватися таких вимог: розв`язання конфлікту залежить від ваших зусиль умінь, завзятості й доброї  волі; кроки для виходу з конфлікту мають зробити обидві сторони. А це залежить від того, як увесь коллектив дивиться на можливість зведення конфліктів до мінімуму, чи зацікавлені його учасники у встановленні дружніх відкритих стосунків.

 

 

 

 

            Психолог Іршавської райСЮТ                                                                             Меренич Наталія Сергіївна

Переглядів: 837 | Додав: Phobos | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Copyright MyCorp © 2024